رشد ۴۰ درصدی صادرات غیر نفتی در سه ماهه اول سالجاری
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به نقل از شادا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ضرورت تغییرات زیرساختی در گمرک اظهار داشت: گمرک نواندیش و تحول خواه، استفاده از تجربیات مدیریتی میدانی گمرک در مقیاس گسترده و بکارگیری فناوری های نو در جهت مقابله با فساد از جمله این تغییرات است.
 
دژپسند همچنین حرکت به سمت گمرک مدرن و هوشمند، اجرای گمرک همراه و طرح استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ایکس ری را از دیگر برنامه های وزارت اقتصاد در حوزه گمرک برشمرد.
 
وی در خصوص قاچاق کالا نیز گفت: قاچاق مقوله ای است که باید به صورت گوناگون با آن مقابله کنیم و در شرایط فعلی، گمرکات نیز به طور جدی با این موضوع برخورد می‌کنند.
 
وزیر اقتصاد افزود: لازم است است گمرک و اموال تملیکی یک برنامه جدی جهت هماهنگی های بیشتر داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: علاوه بر اعزام  بازرس جهت بررسی فرآیندها به گمرکات کشور از سوی وزارت اقتصاد، من نیز شخصا به گمرکات مراجعه و از نزدیک در جریان روند کارها قرار می گیرم.
 
دژپسند در خصوص بحث ترخیص خودرو، اظهار داشت: بخشی از خودروها از حیطه قوه مجریه خارج شده و ناچاریم ترخیص را متوقف کنیم تا از مراجع قضایی دستور بگیریم.
 
وزیر اقتصاد درباره مبحث رسوب کالا در گمرک گفت: تا پیش از اظهار به گمرک، آنچه که در بنادر و پایانه‌ها وجود دارد، موجودی نام دارد. 
 
وی افزود: در مورد رسوب کالاهای اساسی مهم این است که سلامت همه ما در گرو بررسی دقیق کالاها از نظر استانداردهای لازم است.