سود تلفیقی ۷۰۴ریالی برای هر سهم فملی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت ملی صنایع مس ایران در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ سود هر سهم را با افزایش ۵۴درصدی نسبت به سال مالی گذشته به ۷۰۴ریال رساند. این در حالی است که سود هر سهم شرکت اصلی ۶۹۲ریال اعلام شده است.
 
سود عملیاتی تلفیقی این شرکت به ۵۳هزار و ۷۶۹میلیارد ریال، سود خالص تلفیقی به ۵۴میلیارد و ۹۰۵میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی به ۵۷هزار و ۸۲۷میلیارد ریال رسیده است.
 
فملی در اهداف و برنامه های راهبردی که در خصوص تولید و فروش محصولات پیش رو دارد اعلام کرده است که قصد دارد درسال ۱۳۹۸ برنامه تولید را به یک هزار و ۹۸هزار تن کنسانتره مس برساند. همچنین تولید ۲۶۲هزار تن آند مسی و تولید ۲۲۰هزار تن کاتد را پیش بینی کرده است . فملی در سال ۱۳۹۸ فروش ۲۷۰ هزار تن کنسانتره مس و فروش ۱۸۵هزار تن کاتد و ۳۵هزار تن مفتول را پیش بینی کرده است .
 
به گزارش سنا، این شرکت درباره جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرده است که در قالب دو فقره اعتبار اسنادی بابت پروژه های ذوب خاتون آباد و اسید کرمان از محل منابع داخلی بانک ها تسهیلات ارزی به شرح فوق دریافت کرده است. همچنین این شرکت در راستای اجرای پروژه های توسعه در نظر دارد از محل منابع داخلی بانک ها براساس مذاکرات و مصوبات اخذ شده تسهیلات ارزی دریافت کند.