سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ساخت مسکن صحت ندارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه تولید مسکن گفت: در حوزه ساخت مسکن چنین خبری صحت ندارد و پیمانکار در داخل کشور داریم. 
 
وی ادامه داد: البته سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را به عنوان حوزه سرمایه‌پذیر می‌دانیم و اجازه می‌دهیم سرمایه‌گذاری کنند چراکه در حال حاضر فرصت تولید مسکن بزرگ است و مردم انتظار دارند جریان ساخت مسکن در کشور شتاب بگیرد و ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم.
 
اسلامی همچنین در خصوص تحریم‌های ایالات متحده و تاثیر آن در حوزه راه و شهرسازی گفت: سیاست استکبار و آمریکا تحریم برای تسلیم است. مردم ایران اگر قرار بود تسلیم آمریکا شوند که این کشور سال‌ها دست آمریکا بود و حاکمان دست نشانده آنها بودند. مردم اراده کردند سرنوشت خود را تغییر دهند و حالا هم می‌خواهند اراده خود را بر کشور حاکم کنند.
 
وی ادامه داد: مردم حتما می‌دانند که استقلالی که امروز داریم برای تصمیم‌گیری، برخواسته از اراده ملت است. امروز کشورهایی که در دامن آمریکا هستند، نمی‌توانند حتی پول نفت خود را آن طور که می‌خواهند هزینه کنند و آمریکا تشخیص می‌دهد چه کنند.
 
اسلامی افزود: در حوزه راه و شهرسازی خیلی از آغاز انقلاب خیلی از حوزه‌ها در تحریم بوده اما امروز قوت صنعتی و مدیریتی رشد فزاینده‌ای داشته و ما در این سال با اقتصاد مقاومتی در حوزه عمران و ساختمان چه زیرساخت  حمل و نقل و چه مسکن برنامه مفصلی داریم که این موارد همگی منجر به قوام بیشتر حوزه حمل و نقل خواهد شد تا مردم رفاه بیشتری داشته باشند.
 
به گزارش ایلنا، وزیر راه و شهرسازی درخصوص شاخص خوداکتفایی گفت: آخرین تحول ساخت لوکوموتیو مربوط به ساخت داخل است.