به‌کارگیری صحیح منابع کمک به رونق تولید خواهد شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،نجفی در بازدید از شعب و دیدار با کارکنان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تجهیز منابع با کیفت، ارزان و پایدار به‌عنوان گام اول در فراهم نمودن امکان و شرایط انجام عملیات اعتباری می‌باشد گفت: به‌کارگیری صحیح، دقیق، هدفمند و موثر منابع به‌مراتب مهم‌تر از تجهیز منابع می‌باشد و اگر در بحث مدیریت بر منابع و مصارف علاوه بر تلاش در ایجاد تعادل و تنظیم عرضه و تقاضا نتوانیم منابع حاصله را که از بابت تجهیز آن مشمول هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیمو قیمت تمام‌شده می‌شود به‌درستی به کار بگیریم، از کارایی و اثربخشی لازم و تحقق شاخص‌های عملکردی مناسب که منتج به اصلاح و بهبود ترازنامه شود نمی‌شویم.
 
عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون نقش بانک توسعه‌ای تعاون را با توجه به فلسفه ذاتی، مأموریت و تکالیف محوله در موضوع اشتغال و مسئولیت اجتماعی خاص دانست و دراین‌باره گفت: انعطاف‌پذیری و برنامه‌ریزی منطبق با شرایط که باعث اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر با استفاده از ظرفیت، توانمندی و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل شود می‌تواند کمک شایان به رونق تولید، ایجاد، توسعه و حفظ اشتغال نماید.
 
نجفی تخصیص و پرداخت تسهیلات اعتباری به متقاضیان که مبتنی بر نیازسنجی، اعتبار سنجی و برخورداری طرح از توجیهات اقتصادی، فنی و مالی وتوام با نظارت قبل، حین و بعد از مصرف اعتبار از یکسو و وصول به‌موقع اقساط و جلوگیری از نکول و ایجاد و افزایش مطالبات غیر جاری گردد باعث مدیریت صحیح بر منابع و مصارف، گردش و چرخش مناسب نقدینگی و اثربخشی عملیات اعتباری می‌گردد.
 
وی در همین رابطه افزود: تجهیز منابع باقیمت تمام‌شده نامناسب و بالا و متعاقب آن تخصیص و پرداخت نامرتبط و غیرمنطقی و عدم پیگری به‌موقع وصول توأم با رفتار متعهدین که در قالب ارادی و یا غیرارادی در عدم بازپرداخت تسهیلات بروز می‌نماید عارضه‌های جدی در فعالیت و عملیات حرفه‌ای بانکی محسوب می‌شود.
 
نجفی اظهار امیدواری کرد باهمت و تلاش همه همکاران و رویکرد برنامه محوری و راهبردهای هفتگانه که بخش عمده آن اصلاح و بهبود ترازنامه، توسعه بازار و افزایش و تجمیع منابع ارزان و تلاش برای وصول به‌موقع اقساط و کاهش NPl  می‌توانیم شاهد توفیق و اثربخشی بیشتر باشیم.
 
شایان‌ذکر است که استان خراسان شمالی مانده تعهدات این بانک در پایان سال گذشته قریب به ۱۶۰۰ میلیارد بوده است که سهم قابل‌توجهی از آن در قالب عاملیت اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی بوده است.
 
گفتنی است در این سفر از 7 واحد اجرایی بانک توسعه تعاون در استان خراسان شمالی در شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد شعبه مرکزی و شعبه امام خمینی، مائه و سملقان و اسفراین بازدید به عمل آمد.