خدمات پست بانک در تحقق دولت الکترونیک
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه اجرایی شورای فناوری اطلاعات کشور گزارش پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور را منتشر کردند که در این گزارش پست بانک ایران توانسته تا در جایگاه ۲۲ سازمان‌های کشور قرار بگیرد.
 
پست بانک ایران در زمینه ارائه خدمات نظام پرداخت و دریافت بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ریالی و ارزی توانسته تا امتیاز ۸۲.۱۸ را کسب کند؛ همچنین پست بانک در خصوص ارائه خدمات تسهیلات و تعهدات بانکی بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی به صورت ریالی و ارزی امتیاز ۷۹.۱۲ و در بخش ارائه کلیه خدمات بانکی ریالی و ارزی مصوب بانک مرکزی در دفاتر شهری و روستایی امتیاز ۸۳.۱۸ را به خود اختصاص داده است.
 
از سویی دیگر، پست بانک با توجه به اینکه بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه این وزارت خانه به شمار می‌رود، در ارزیابی‌ها امتیاز ۷۸.۲۳ را کسب کرده، این در حالی است که شرکت دولتی پست بانک ایران در خصوص عاملیت فروش و ارائه محصولات و خدمات اشخاص حقوقی به روستاییان ۷۴.۳۵ درصد از هدف را محقق کرده است.
 
به گزارش ایبنا، پست بانک در زمینه مراحل ارزیابی و مدل بلوغ خدمات الکترونیکی در پنجمین ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه دولت الکترونیک در بخش‌های حضور در وب ۶۹.۳۹، تعاملی ۸۶.۷۵، تراکنشی۹۳.۷۴، یکپارچگی۸۹.۲۷ و مشارکتی ۳۶.۵۰ درصد از اهداف را محقق کرده و بر همین اساس با امتیاز کل ۷۹.۴۱ در جایگاه بیست و دوم پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها قرار گرفته است که البته نسبت به گذشته با رشد منفی مواجه بوده که یکی از دلایل آن تغییر برخی پارامترها در بررسی و ارزیابی بوده است.