صندوق حمایت از مستاجران تشکیل می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدحسن مرادی با بیان اینکه هنوز طرح حمایت از بازار اجاره و راه اندازی سازوکار پرداخت تسهیلات به مستأجران در این بانک و دولت نهایی نشده، تاکید کرد: این طرح هنوز در مرحله مطالعه قرار دارد و کارشناسان و مسئولان بانک مذکور در حال ارزیابی مدل‌های مختلفی هستند که به واسطه آنها بتوان بهترین روش را برای این کار انتخاب و عملیاتی کرد.
 
وی افزود: راه‌اندازی صندوق حمایت از مستاجران برای پرداخت تسهیلات اجاره مسکن به آنها با تکیه بر منابع مردمی و پس‌اندازهای متقاضیان یکی از روش‌های مورد بررسی برای اجرای این کار است، حال آنکه روش‌ها و مسیرهای دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی قرار دارد و هنوز روش نهایی برای اجرای این طرح انتخاب نشده است.
 
مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: علاوه بر راه‌اندازی صندوق، روش دیگری که هم اکنون مورد بررسی و مطالعه قرار دارد افتتاح حساب برای متقاضیان به منظور استفاده از امکاناتی همچون دریافت سود سپرده گذاری با هدف توانمندسازی مالی به منظور افزایش توان پرداخت در بازار اجاره است؛ به این معنا که مستأجران بتوانند با پس‌انداز کردن مبالغی در بانک عامل بخش مسکن و دریافت سود، توانمندی مالی بیشتری برای حضور در بازار اجاره کسب کنند.
 
مرادی تاکید کرد: البته همه این مسیرها هم اکنون در مرحله ارزیابی و مطالعه قرار دارد و تاکنون طرح و برنامه‌ای در ارتباط با بازار اجاره در بانک نهایی نشده و به تصویب نرسیده است. وی افزود: در صورت نهایی شدن و اجرای هر طرحی چه در حوزه بازار اجاره و چه سایر حوزه‌ها همچون خرید مسکن به سرعت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.