نفت اوپک هم در اثر حادثه دریای عمان نیم دلار گران شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج شنبه گذشته با ۵۰ سنت افزایش ۶۱.۵۱ دلار در هر بشکه فروخته شد.
 
سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) ۶۱.۰۱ دلار در هر بشکه معامله شده بود.
 
به این ترتیب، قیمت سبد نفتی اوپک فاصله خود را با بالاترین قیمت این نوع نفت که در ۲۵ آوریل رقم خورده بود، کمتر کرد و این فاصله قیمتی به ۱۲.۵۳ دلار رسید.
 
بالاترین قیمتی که برای سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۹ ثبت شده برابر با ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه است که در ۱۱ آوریل رقم خورد؛ کمترین قیمت این نوع نفت نیز به دوم ژانویه (۱۲ دی) بازمی‌گردد.
سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۹ را با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.
 
قیمت نفت در روز پنج شنبه به علت حادثه برای دو نفتکش‌ در دریای عمان که نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت را تقویت کرد، حدود ۴.۵ درصد افزایش یافت. (جزئیات بیشتر)
 
قیمت نفت در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی به علت حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان که نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت را تقویت کرد، حدود یک درصد افزایش یافت اما متوسط قیمت‌ها طی هفته گذشته به علت نگرانی از کاهش تقاضا برای نفت در اثر اختلافات تجاری کاهش یافت.
 
هر بشکه نفت برنت با ۷۰ سنت افزایش ۶۲.۰۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۳ سنت افزایش ۵۲.۵۱ دلار معامله شد.
 
قیمت نفت برنت طی هفته گذشته حدود ۲ درصد و نفت خام امریکا تقریبا ۳ درصد کاهش یافتند. نفت برنت چهارمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد. (جزئیات بیشتر)
 
این دومین باری است که در یک ماه گذشته، نفتکش ها در مهم ترین منطقه عرضه نفت و در میانه افزایش تنش های میان آمریکا و ایران، دچار سانحه می شوند.(جزئیات بیشتر)
 
بنابر این گزارش، نوآک به نیکی گفته، این مذاکرات با اوپک برای تغییر تاریخ نشست از ۲۵ و ۲۶ ژوئن به اوایل ماه جولای نزدیک نهایی شدن است.
 
به گزارش فارس، سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.