سود ۲۶۵ریالی«دتولید» برای یکسال مالی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت داروسازی تولید دارو در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هرسهم را ۲۶۵ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال۱۳۹۶، سود هرسهم آن با افت ۱۴درصدی مواجه شده است.
 
این شرکت سود عملیاتی این دوره را ۳۱۹میلیارد ریال، سود خالص را ۹۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۱۰۰میلیارد ریال اعلام کرد.
 
«دتولید» فروش داخلی خود را ۵۰میلیون و ۱۲۲هزار و ۸۸۲عدد انواع قرص، کپسول، آمپول و سایر محصولات به ارزش یک هزار و ۴۳۴میلیارد ریال اعلام کرد. گفتنی است؛ این شرکت همچون سال گذشته فروش صادراتی نداشته است.
 
این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که قصد دارد مواد اولیه مورد نیاز خود را جهت تحقق اهداف پیش بینی شده و فروش محصولات تامین کند و همچنین در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته قرار است. نرخ فروش محصولات بر اساس سیاست های سازمان غذا و دارو تعیین کند و مواد موثر براساس نرخ ارز دولتی و سایر مواد جانبی و بسته بندی از بازار داخلی تامین می کرد. در صورت افزایش نرخ ارز دولتی مواد موثره با افزایش قیمت همراه خواهد شد در ضمن با نهایت بر اینکه مواد جانبی و بسته بندی از منابع داخلی خرید می کند پیش بینی می شود با افزایش قابل ملاحظه ای همراه باشد.
 
«دتولید» درباره سایر برنامه های با اهمیت شرکت اعلام کرد که شرکت افزایش سرمایه ایی به میزان ۲۳۰ میلیارد ریال در دستور کار دارد که مراحل اخذ مجوز از سازمان بورس را می گذراند.