تاکسی های پرنده در راهند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،این استارت آپ روی تاکسی های پرنده متمرکز شده است که هزینه های مشابه تاکسی های معمولی دارد. سی ان ان گزارشی درباره این استارت آپ منتشر کرده است.
 
این گزارش می نویسد: آیا می توانید با یک اپلیکیشن در گوشی هایتان تاکسی های پرنده سفارش دهید؟ این شرکت آلمانی قصد دارد این واقعیت را در 6 سال آینده محقق کند.
 
Lilium، این استارت آپ مستقر در مونیخ از نمونه اولیه تاکسی پرنده 5 نفره اش پرده برداری کرده است. Lilium Jet اولین پرواز خود را در اوایل ماه جاری انجام داد. انتظار می رود تا سال 2025، در شهرهای مختلف جهان این سرویس تاکسی پرنده به طور کامل عملیاتی شود.
 
باطری این جت قادر است با یک بار شارژ 300 کیلومتر (186 مایل) را در 60 دقیقه طی کند. آنها با فرودگاه های مختلف می توانند شهرها را به یکدیگر متصل کنند. مسافران می توانند با استفاده از برنامه هایی در گوشی های هوشمند خود این تاکسی های پرنده را رزرو کنند.  
 
Lilium هنوز عنوان نکرده که هزینه خدماتش چقدر است، اما مدعی است که قیمت خدمات او با تاکسی های معمولی قابل مقایسه است.
 
رمو گربر، مدیرارشد بازرگانی این شرکت به سی ان ان گفته است که هدف آنها نه فقط مسافران پولدار بلکه افراد عادی است.
 
دنیل ویگاند، مدیرعامل و بنیانگذار Lilium در بیانیه ای اعلام کرد: امروز ما یک گام بزرگ برای تحقق بخشیدن برای حرکت در آسمان شهرها برداشته ایم. رویای ما جهانی است که در آن هرکسی بتواند هر زمانی به هرکجا که خواست پرواز کند.
 
در ساختن این رویا، این شرکت آلمانی توانسته در میان دیگر برندهای مطرح دنیا، خود را پیدا کند. اوبر در حال همکاری با ناسا برای راه اندازی تاکسی های پرنده تا سال 2023 است. شرکت های بزرگ دیگر از جمله بوئینگ و رولز رویس هم در حال کار روی خودروهای پرنده هستند.
 
Lilium سال 2015 راه اندازی شد و مدعی است که هواپیماهای او سفرهای طولانی تری نسبت به اکثر رقبا خواهد داشت.
 
پشتیبانان این شرکت در مجموع بیش از 100 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند. شرکت هایی از جمله Atomico که در شرکت اسکایپ هم سرمایه گذاری کرده بود جز این پشتیبانان است. همچنین غول تکنولوژی چینی، Tencent هم در میان این سرمایه گذاران دیده می شود.