روابط عمومی از مهمترین بخش‌های هرسازمان محسوب می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌الله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که پیش از ظهر امروز به مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه سالروز روابط عمومی و ارتباطات در جمع کارکنان امور روابط عمومی و حوزه مدیریت سخن می‌گفت ضمن تبریک این روز به‌تمامی فعالین عرصه روابط عمومی و رسانه بابیان مطلب فوق اظهار داشت: سازمان‌ها برای امکان فعالیت، استمرار و بقاء در چرخه سیستمی مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت روابط عمومی کارآمد، پویا و فعال می‌باشند.
 
مهدیان در این دیدار عملکرد روابط عمومی بانک را در حوزه‌های مختلف مثبت ارزیابی کرد و ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در سازمان خاطرنشان کرد: امروزه شناخت صحیح و دقیق نسبت به سازمان و آگاهی کامل از ظرفیت خدمات و توانمندی از یک‌سو توأم با تبدیل این شناخت به اطلاعات و برقراری ارتباط دوسویه جهت تنویر اذهان ذینفعان و مردم از سوی دیگر از ویژگی‌ها و رویکردهای اصلی روابط عمومی‌ها به شمارمی آید.
 
وی افزود: به‌طورکلی همه حوزه‌های سازمان از اهمیت زیادی برخوردارمی باشد اما حوزه روابط عمومی به لحاظ نوع و ترکیب فعالیت به‌عنوان حلقه اتصال بخش‌های مختلف سازمان با یکدیگر و نیز سازمان با مشتریان خود عمل می‌کند و از این حیث یکی از پراهمیت‌ترین حوزه‌ها به شمارمی آید به‌طوری‌که مدیران ارشد سازمان‌ها به اهمیت این حوزه کاملاً اشراف دارند.
 
مهدیان با اشاره به اینکه روابط عمومی حرفه‌ای تخصصی و علمی به شمارمی آید دراین‌ارتباط افزود: امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و حضور رسانه‌های مختلف، سرعت انتشار اطلاعات بسیار بالا رفته است و این تکنولوژی‌ها، وظایف روابط عمومی را حساس‌تر و سخت‌تر نموده است و بر این اساس روابط عمومی‌ها با باور و درک جایگاه واقعی خودشان در سازمان می‌توانند از اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار باشند که خوشبختانه این روند در روابط عمومی بانک توسعه تعاون کاملاً مشهود می‌باشد.
 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان اینکه ما به‌عنوان یک بانک جوان نیازمند تبلیغات و برند سازی هستیم افزود: امروزه بانک توسعه تعاون با عمل به برنامه‌های خود و حضور مؤثر در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی و پروژه‌های مهم دولتی مثل اشتغال پایدار و روستایی توانسته است به لحاظ عملکردی به یک باور عمومی دست پیدا کند و البته با فعالیت مثبت روابط عمومی در حوزه‌های مختلف اطلاع‌رسانی، تبلیغات و فضای مجازی بانک به‌خوبی توانسته است خود را به جامعه هدف معرفی نماید.
 
در ادامه فتاحی عضو هیئت‌مدیره نیز از روابط عمومی به‌عنوان ویترین، پیشانی و آبروی هر سازمان یادکرد و افزود: سازمان‌ها برای معرفی خدمات و فعالیت‌های خود باید یک روابط عمومی قدرتمند و متخصص داشته باشند تا بتوانند خدمات خود را به جامعه معرفی نمایند.
 
فتاحی اطلاع‌رسانی و تبلیغات را ازجمله فعالیت‌های حساس و تخصصی در روابط عمومی برشمرد و بر ایجاد تعادل بین تبلیغات و خدمات تأکید کرد و افزود: در حال حاضر کارشناسان روابط عمومی مدیریت شعب استان‌ها نیز باید بر اهمیت این حوزه واقف باشند و تلاش نمایند تا بانک را به‌درستی به مشتریان و ذینفعان معرفی نمایند.
 
همچنین در ادامه سعید معادی مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت نیز ضمن تقدیر از نگاه حمایتی مدیریت عالی بانک نسبت به روابط عمومی که همواره هویت و جایگاه مستقلی برای واحد روابط عمومی قائل شده است خاطرنشان کرد: مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک بر این عقیده هستند که ارکان روابط عمومی بانک در فضایی مستقل و در محیطی حرفه‌ای به انجام حرفه تخصصی خود بپردازند و بر همین اساس روابط عمومی بانک در سایه اعتماد کامل و سازنده مدیریت ارشد، بر آن است که از فرصت پیش‌آمده بهره‌گیری نماید و با برداشتن گام‌های اجرایی تحت استراتژی مشخص، وضعیتی نو از «شناسایی» بانک را به ذینفعان بانک ارائه دهد.
 
معادی نقش ذینفعان بانک توسعه تعاون را در بهبود عملکرد بانک بی‌بدیل عنوان نمود و افزود: ذینفعان بانک اعم از مشتریان، تعاون گران، کارآفرینان، مقامات و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی هرکدام به نحوی با بانک توسعه تعاون در ارتباط هستند و در تعامل با بانک، رویکرد دوجانبه گرایانه را لحاظ نموده‌اند و برای توسعه بخش تعاون، در مسیری مشترک با همکاران بانک قرارگرفته‌اند. ازاین‌رو روابط عمومی بانک وظیفه مهمی بر عهده دارد و بر آن است تا بتواند محور ارتباط کارگزاران توسعه بخش تعاون در حوزه تأمین مالی و بانکداری باشد و ارتباط دوسویه میان بانک و ذینفعان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بهینه نماید.
 
مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری روابط عمومی و اهمیت و تأثیر این جایگاه گفت: روابط عمومی باهدف رساندن صحیح و شفاف «پیام» میان دو جایگاه سازمان و ذینفعان تشکیل گردیده است، درواقع روابط عمومی بسترساز تبادل پیام میان سازمان و ذینفعان است. اگر پیام‌ها در فضایی سازنده تبادل گردد، می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت و بهبود سازمان و درنتیجه کسب رضایت حداکثری مشتریان و ذینفعان باشد.
 
گفتنی است، در انتهای جلسه لوح تقدیر از سوی مدیرعامل و اعضاء هیات‌مدیره به سعید معادی مدیر روابط عمومی و حوزه مدیریت به‌پاس زحمات ایشان و همکاران روابط عمومی اعطاء گردید و همکاران روابط عمومی نیز با اهداء لوح و شاخه گل از زحمات مدیرعامل و اعضاء هیات‌مدیره تقدیر نمودند