استراتژی تولید در کشور باید تغییر کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و برنده جایزه امین الضرب معتقد است استفاده از پتانسیل جوانان راهگشای مشکلات اقتصادی است. محمد مهدی فنایی با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاری روی تربیت و استفاده از نیروی جوان و اعتماد به آن ها باید در اولویت بخش خصوصی باشد، می گوید:« به اعتقاد من در زمینه فعالیت و رشد هرچه بیشتر بخش خصوصی، کلید اصلی استفاده از نیروی جوان است. سرمایه گذاری روی نیروی جوان باید برای بخش خصوصی مهم باشد. جوانان هم امید و هم نیرو و هم انگیزه بیشتری برای ساختن آینده دارند. با کمک آن ها می توان از پیچ تحریم ها هم به راحتی عبور کرد. اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند از این پتانسیل به بهترین نحو استفاده کند. توجه به جوانان جویای نام و خوش ذوق که راه حل های بکر و جدید برای مشکلات اقتصادی و توسعه و رشد کشور دارند می تواند یکی از بهترین راهکارهای فعلی برای عبور از بحران های اقتصادی کشور باشد.»
 
او با بیان اینکه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هم نگاه ویژه ای به جوانان وجود دارد و در این دوره هم جمعی از جوانان خوش فکر به هیات نمایندگان راه یافته اند، ادامه داد:« البته که دولت هم چند وقتی است صحبت از جوان گرایی می کند اما آنچنان که باید و شاید شاهد واگذاری کارها و امور به جوانان نبوده ایم، ولی پارلمان بخش خصوصی می تواند به عنوان آغازکننده جدی این مسیر، می تواند آینده ای بهتر با کمک جوانان با استعداد و خوش فکر داشته باشد.»
 
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به تغییر استراتژی تولید اشاره کرده و می گوید:« از طرفی باید استراتژی تولید را در کشور تغییر داد. درگذشته فاکتورهای مثبت برای صنعتگر خوب، تولید محصول باکیفیت و تحویل به موقع بود درحالی که اکنون تولید محصول باکیفیت و تحویل به موقع برای صنعتگران معتبر امری بدیهی است و رقابت بین صنعتگران در تحویل محصول باکیفیت، باقیمت مناسب و داشتن روابط عمومی قوی و ارتباطات مؤثر با مشتریان نهفته است.»
 
به گفته فنایی باتوجه به این تغییر استراتژی اتاق بازرگانی باید پویا عمل کند و به دنبال حل مشکلات بخش خصوصی واقعی باشد و فضای رقابتی برای فعالان اقتصادی ایجاد کند. او می گوید:« خودم در تمام سال های کاری ام در بخش خصوصی رشدی کردم که اگر در بخش دولتی بودم هرگز امکان پذیر نبود. مسئولان و تصمیم سازان کشور به خصوص در شرایط سخت امروز باید بدانند که درواقع بخش خصوصی همان راهی است که می توان با آن به توسعه و رشد هرچه بیشتر و خودکفایی رسید. مثلا در صنعت برق که فعالیت اصلی من در همین حوزه است اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری کار به این بخش باعث شده که در بیشتر حوزه های صنعت برق به خودکفایی برسیم.» به گفته او مسئولان باید بدانند که بخش خصوصی راه توسعه کشور را هموار می کند.