با‌د شدید بعدازظهر امروز در تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌‌ ‌‌امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی، نواحی مرکز، جنوب، جنوب شرق و بخش‌هایی از شمال شرق، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها عمدتا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب خواهد بود.
 
امروز شدت بارش‌ها در شرق و شمال شرق تهران، ارتفاعات غرب سمنان، جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر‌احمد است.
 
فردا شدت بارش‌ها در شمال شرق تهران، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شمال هرمزگان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ‌پیش‌بینی‌می‌شود.
 
روز پنجشنبه تمرکز بارش‌ها در جنوب، جنوب شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز است؛ روزهای جمعه و شنبه نیز این وضعیت در برخی نقاط شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.
 
امروز و فردا به علت وزش باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود همچنین شرق‌ خلیج فارس و تنگه هرمز امروز مواج‌ است.
 
آسمان تهران فردا ‌در برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۶ درجه خواهد بود؛ همچنین بعد از ظهر امروز وزش باد شدید در تهران پیش‌بینی می‌شود.
 
فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
 
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هفته جاری ۲۹۷.۴ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۴۲.۷ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۰۸.۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.
 
میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۲.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۳۹.۸ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.
 
بیشترین میزان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به سردشت در استان آذربایجان غربی‌ به میزان ۲۳.۲ میلی‌متر بوده است.
 
در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۴۱.۴ ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه خیرآباد در استان زنجان به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است.
 
کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.