روند نزولی شاخص بورس ادامه دار نیست
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،«مهدی طحانی»  به افت شاخص بورس در بازار امروز اشاره و بیان کرد: از روند معاملات امروز صبح مشخص بود که بازار به طور حتم یک اصلاحاتی را تجربه می کند اما به این نکته باید توجه کرد که اکنون قدرت خرید و نیز قدرت پول در بازار زیاد است.
وی با بیان اینکه دلار در بازار در حال دست و پنجه نرم کردن با مرز قیمتی 15 هزار تومان است، افزود: اکنون معامله در بازارهای موازی مانند بازار مسکن و طلا داغ شده و نقدینگی هم به سمت این بازارها رفته است که همین امر زمینه افزایش قیمت در این بازارها را فراهم کرد.
طحانی خاطرنشان کرد: بازار تا حدودی نیاز به استراحت دارد و نکته ای که اکنون باعث نگرانی برای بورس شده، وجود معاملات پرحجم در برخی از نمادها است.
این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که اکنون نمادهایی در بازار مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است که سود قابل تقسیم خوبی را در اختیار سهامداران قرار نمی دهد.
به گفته وی، اخیرا نماد برخی از خودرویی ها و بانکی ها جزو نمادهای پرمعامله در بازار سرمایه قرار گرفتند که این موضوع تا حدودی برای بازار خطرناک است.
طحانی ادامه داد: برخی از شرکت های کوچکی که در چند وقت اخیر تا 10 برابر با رشد ارزش سهام همراه بودند از دارایی و سودآوری کاملی برخوردار نیستند به همین دلیل ممکن است سهامداران با ضرر و زیان مواجه شوند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر تب دلار پایین نیاید و با همین روند رو به افزایش باشد شاخص از کانال 220 هزار واحد فراتر خواهد رفت.
طحانی به دلیل وجود اقبال در سهام خودرویی ها و نیز بانکی ها اشاره کرد و افزود: اقبال به سمت خودرویی ها به دلیل مطرح شدن بحث تجدید ارزیابی دارایی ها و معافیت های مالیاتی است که با توجه به بالا بودن هزینه های مالی در صنعت خودرو سهامداران این صنعت در آینده با برخی از مشکلات مواجه خواهند شد.
به گزارش ایرنا ،این کارشناس بازار سرمایه به رشد سهام گروه بانکی ها تاکید و بیان کرد: برخی از گروه های بانکی، شامل گروه هایی می شوند که دارای فعالیت های بنیادی و سودآور هستند و عملکرد آنها در گزارش ماهیانه مثبت اعلام شده بنابراین طبیعی است که این گروه با اقبال همراه شود.
وی در پایان اظهار داشت: میزان ورود سرمایه در دو گروه بانکی ها و خودرویی ها زیاد است، این دو صنعت از نظر بازار به دلیل حرکت های نوسانی و سفته بازانه جزو پرمعامله ترین گروه ها محسوب شدند اما اینکه جزو پربازده ترین باشند یا خیر هنوز مشخص نیست.