افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها نیاز به قانون دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حسن امیری  اظهار داشت: سال گذشته با استفاده از ظرفیت قانون بودجه ۹۷ این معافیت اتفاق افتاد اما برای امسال هنوز قانون مصوبی نداریم و در بودجه ۹۸ نیز لحاظ نشده  است؛ ایراد اصلی شورای نگهبان هم به مصوبه قبلی مجلس این بود که افزایش سرمایه از این محل ، منجر به ایجاد بار مالی برای دولت خواهد شد.
 
وی افزود: طبق استاندارد می توان دارایی ها را تجدید ارزیابی کرد، اما اینکه این رقم تجدید ارزیابی را در حساب سرمایه لحاظ کنیم ، نیاز به قانون دارد .
 
 امیری  با بیان اینکه این موضوع در بودجه ۹۸ لحاظ نشده ادامه داد: البته روی تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل پیشنهاد دیگری هم به جلسه هماهنگی سران قوا رفته است که در حال بررسی است و باید دید کدامیک به نتیجه نهایی خواهد رسید.
 
معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد:  در صورت تایید نهایی شورای نگهبان،  موضوع به شکل رسمی اعلام خواهد شد.
 
خاطر نشان می شود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، صبح امروز با اصلاحات برخی از مواد "طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی " جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.
 
به گزارش سنا ،در ماده اصلاحی ۱۵ آمده است: به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی موضوع حکم مقرر در تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی، افزایش سرمایه از این محل مجاز و مشروط بر این است که ظرف مدت یکسال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شده و این امر فقط یک بار در هر ۵ سال امکان پذیر است.