بورس بهترین محل برای رونق تولید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد ابراهیم پورزرندی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازار سهام بهترین بازار سرمایه‌گذاری است گفت: بورس به چهار دلیل در شرایط کنونی بهترین محل برای جذب نقدینگی و بهترین بازار برای تحقق شعار رونق تولید است. چرا که بیش از 300 شرکت در این بازار فعال هستند که نقش مهمی در رشد تولید دارند.
 
وی ادامه داد: ورود نقدینگی جدید به این بازار، صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه و در نهایت منجر به رشد اشتغالزایی می‌شود.
 
رئیس هیأت مدیره بورس تهران در مورد دومین دلیل مناسب بودن شرایط رشد بورس هم توضیح داد: بازارهای دیگر توان و جذابیت لازم برای جذب نقدینگی هنگفت را ندارند. بازار پول و بانک‌ها نیز به دلیل نرخ سود ثابت ، چندان برای سرمایه گذاران جذاب نیستند ولی با توجه به بازدهی بیش از 20 درصدی شاخص در 22 روز نخست کاری سال ، بورس می‌تواند به انتظارات سرمایه گذاران پاسخ دهد.
 
پورزرندی افزود: علاوه براین افزایش برخی کالاها مانند فولاد و سنگ آهن در بازارهای داخلی و جهانی منجر به رشد فروش و درآمد شرکت‌ها و در نتیجه افزایش ارزش سهام شده و همه این عوامل چشم‌انداز مثبتی را برای بازار سهام ایران به نمایش می گذارد .
 
وی درباره چهارمین دلیل تداوم رشد بورس گفت: این بازار به دلیل عقب افتادگی سال‌های گذشته، هنوز جای رشد بیشتری دارد و  در این میان اخیراً دولت و بنگاه‌های بزرگ برای تأمین مالی به بازار سرمایه رو آورده‌اند که انتشار اوراق مختلف مؤید این رویکرد است.
 
به گزارش ایران ، پورزرندی ادامه داد: درکنار هم قرار گرفتن این عوامل، باعث شده تا بازار سهام ضمن برخورداری از ظرفیت زیاد به بهترین محل برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود و ارزش روزانه معاملات بیش از هزار میلیارد تومانی هم نشان دهنده افزایش رونق و ورود سرمایه‌های جدید به این بازار است