زمان عرضه بلوک ایران ترانسفو در بورس مشخص شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بلوک ۱۳.۳۶ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو شامل ۵۰۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۱۱ سهم به قیمت پایه هر سهم ۶۲۴۹ ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز سه‌شنبه(۳۱ اردیبهشت ماه جاری) در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.
 
این میزان سهام به‌صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله، به وکالت از شرکت صنعت و تجارت آداک و از طریق شرکت کارگزاری پارسیان واگذار می‌شود.
 
همچنین بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی، در این واگذاری معادل مانده اقساطی سهام مورد معامله تا پرداخت کامل بهای آن، نزداین سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی، اسناد تضمینی از خریدار دریافت می‌شود.
 
این گزارش می‌افزاید: مطابق شیوه‌نامه تشویق بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور جلب مشارکت در واگذاری‌ها برای خریداران این بلوک که از بخش‌های خصوصی و تعاونی باشند، مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است که این مشوق‌ها عبارتند از: افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب؛ بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به مأخذ ۱۰۰  برای رقم میانه دوره اقساط و سود فروش اقساطی تا میزان ۳ درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و ۳.۶ درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.
 
گفتنی در سال گذشته نیز سازمان خصوصی‌سازی بارها اقدام به عرضه سهام شرکت ایران ترانسفو کرد که این عرضه‌ها با عدم استقبال خریداران مواجه شد.