۳ عامل مهم کاهش قیمت طلا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمد کشتی آرای  درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: کاهش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز موجب شده تا امروز قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز های اخیر کاهش یابد.
وی اقدامات جدید بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز را جزء عوامل موثر در کاهش قیمت طلا و سکه دانست و ادامه داد: قیمت ارز از بالای 14 هزار تومان به 13 هزار و 700 تومان رسیده است.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: قیمت سکه از 4 میلیون و 880 هزار تومان دیروز به 4 میلیون و 700 تومان رسیده است و این یعنی قیمت سکه در یک روز 180 هزار تومان کاهش یافته است.
وی گفت: قیمت نیم سکه نسبت به دیروز 100 هزار تومان، ربع سکه 60 هزار تومان، سکه گرمی 20 هزار تومان، هر مثقال طلا 60 هزار تومان و طلای 18 عیار 20 هزار تومان کاهش یافته است.
به نوشته تسنیم،کشتی آرای تاکید کرد که علاوه بر کاهش قیمت جهانی طلا و ارز، کاهش تقاضا برای خرید سکه و طلا نیز از مهمترین دلایل کاهش قیمت ها در این بازار است؛ او می گوید: با نزدیک شدن به ماه رمضان کاهش تقاضا و داد و ستدها در بازار موجب شده تا قیمت سکه روند نزولی را طی کند.