پرداخت بیش از 1.5 میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مرتضی اکبری در این نشست خبری بیان داشت: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته بالغ بر ۶۲.۵ درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: در سال جاری نیز، پرداخت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف به بویژه حمایت از رونق تولید ملی، اشتغالزایی و کار آفرینی را پیش بینی می کنیم.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به همکاری های صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: این بانک با هدف کمک به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی نیازمندان جامعه در همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) بالغ بر ۱۱۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، کارآفرینی و کارگشایی به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت نموده است.
 
وی ادامه داد: از این میزان تسهیلات، مبلغ ۴۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و کارگشایی از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران و مبلغ ۲۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی و ودیعه مسکن از محل منابع بانک و صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.
 
اکبری ضمن تاکید بر تقویت همکاری های میان دو مجموعه در سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: خوشبختانه رضایت مطلوبی از عملکرد دو مجموعه در حوزه توانمندسازی نیازمندان جامعه وجود دارد و این تعاملات برای سال جاری گسترش پیدا خواهد کرد.
 
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران آمادگی این را دارد که با هم افزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال به جمعیت بیشتری از مددخواهان تسهیلات قرض الحسنه به ویژه با رویکرد اشتغالزایی پرداخت کند.
 
اعطای کمک های نقدی، بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان
 
مرتضی اکبری ضمن ابراز اندوه از حادثه سیل در استان های مختلف کشور در ایام نوروز بیان داشت: متاسفانه بسیاری از هموطنانمان در برخی از استان های کشور مانند: گلستان، لرستان، مازندران، خوزستان و ایلام خسارتهای جدی را متحمل شده اند و نیاز است تا تمامی سازمان ها و نهاد ها برای بهبود معیشت این اقشار تلاش نمایند.
 
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران کمک به سیل زدگان را بخشی از مسئولیت های اجتماعی خود می داند و به همین منظور از همان ابتدای امر فعالیت های کمک رسانی خود را آغاز کرده است.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: این بانک، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض نقدی و غیرنقدی از محل بودجه تبلیغات و کمک های کارکنان خود، به این استان ها پرداخت نموده است.
 
وی افزود: برای امروز نیز، یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان استان های مختلف کشور از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص پیدا می کند تا به مددخواهان این نهاد پرداخت شود.
 
مرتضی اکبری ادامه داد: همچنین، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ازای هر نفر، با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) به سیل زدگان اختصاص می یابد.