عرضه سهام بلوک ایران ترانسفو در بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بلوک ۱۳.۳۶ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو شامل ۵۰۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۱۱ سهم به قیمت پایه هر سهم ۶۲۴۹ ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.
 
این میزان سهام در حالی به‌صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله، به وکالت از شرکت صنعت و تجارت آداک و از طریق شرکت کارگزاری پارسیان واگذار می‌شود، که زمان عرضه آن توسط شرکت بورس اعلام خواهد شد.
 
همچنین مطابق شیوه‌نامه تشویق بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور جلب مشارکت در واگذاری‌ها برای خریداران بلوک ۱۳.۳۶ درصد از سهام شرکت ایران ترانسفو که از بخش‌های خصوصی و تعاونی باشند، مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است که این موارد عبارتند از:
۱. افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب
۲. بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به مأخذ ۱۰۰  برای رقم میانه دوره اقساط
۳. سود فروش اقساطی تا میزان ۳ درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و ۳.۶ درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.