بانک مرکزی برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عبدالناصر همتی در نشست روز گذشته (یکشنبه، ۲۵ فروردین ماه) کمیسیون اقتصادی با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی،  وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران در این نشست با اشاره به اینکه سال ۹۸ شرایط کشور بسیار خاص است و اقدامات و تصمیمات در حوزه‌های اقتصادی می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد، گفت: در ۳ ماه پایانی سال ۹۷ حدود ۱۸۹ هزار میلیارد ریال به سیستم تولیدی کشور تزریق شد که تحولاتی در این بخش‌ها ایجاد کرد.
 
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از ۳۵۷ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که تا بهمن ماه سال ۹۷ به سرمایه‌ در گردش اختصاص یافته ۵۵ درصد به بخش صنعت تعلق گرفته است، افزود: برنامه ما این است که امسال این رقم ۶۵ درصد شود.
 
وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی برای تغییر نرخ سود بانکی برنامه‌ای ندارد، ادامه داد: افزایش نرخ سود بانکی سبب فشار به واحدهای تولیدی شده و ناترازی بانک‌ها را افزایش می دهد، بنابراین اگر شرایط فراهم باشد باید نرخ سود بانکی را تعدیل کنیم اما فعلاً برای آن برنامه‌ای نداریم و تصمیم‌گیری در این خصوص باید در شورای پول و اعتبار انجام شود. همتی با بیان اینکه ثبت سفارش با حساسیت خاصی انجام می‌شود، تصریح کرد: منابع کشور باید صرف واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای شود.
 
فروش اموال مازاد بانک‌ها می‌تواند منابع خوبی را آزاد کند
 
آنگونه که در گزارش خبرگزاری خانه ملت آمده، وی با بیان اینکه فروش اموال مازاد بانک‌ها می‌تواند منابع خوبی را آزاد کند، افزود: بانک مرکزی تحت تاثیر شدیدترین فشارهای تحریمی و تامین منابع است اما شرایط خوبی از لحاظ ذخایر ارزی دارد که شرایط از سال گذشته نیز بسیار بهتر است. رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: رونق تولید در گرو ثبات اقتصادی است و هدف بانک مرکزی این بوده که ثبات در اقتصاد کشور ادامه یابد.