زیان ۴۵ هزار میلیارد ریالی بانک شهر در سال ۹۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز، به نقل از نود اقتصادی، این درحالی است که در خرداد ۹۷ و با رد صلاحیت مدیر عامل سابق بانک شهر توسط بانک مرکزی هیات مدیره بانک شهر از نصاب قانونی خارج شده و احمد درخشنده که عضو هیات مدیره این بانک بود به عنوان سرپرست از سوی بانک مرکزی منصوب شد و طی این مدت بانک شهر توسط هیات عامل به جای هیات مدیره اداره شده است.
مساله حائز اهمیت دیگر اینکه در روزهای پایانی سال ۹۷ و در سکوت خبری و رسانه‌ای اعضای جدید هیات مدیره، احمد درخشنده را که در سال گذشته  سرپرستی بانک را برعهده داشته و مدیریت وی منتج به ۴۵ هزار میلیارد ریال زیان شده را به مدیرعاملی بانک شهر  انتخاب کرده‌اند. جالبتر اینکه در مجمع  ۲۷ اسفند ۴ نفر از اعضای انتخابی بانک شهر به عنوان هیات مدیره، همان معاونین و اعضای  هیات عامل بانک هستند و تحولی در ساختار مدیریت کلان این بانک رخ نداده است. ضمنا  به رغم گذشت بیش از یکسال هنوز مجمع سال ۹۶ این بانک برگزار نشده و آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده این بانک مربوط به سال ۱۳۹۵ می‌باشد و هیات مدیره و مدیرعامل جدید که عملکرد آنها به زیان سنگین بانک شهر منتج شده مسولیت تنظیم و تصویب صورت‌های مالی این دو سال را برعهده دارند.
با توجه به اهمیت بانک شهر و نقش این بانک در کمک به تامین مالی طرح‌های عمرانی شهری و آبادانی شهرهای کشور ضرورت داشت هیات مدیره و مدیرعامل جوان‌تر و مناسبتر و با عملکرد بهتری در راس این بانک قرار گیرد، این در شرایطی است که مدیرعامل جدید و رییس هیات مدیره جدید بانک شهر هردو بازنشسته بوده و بکارگیری آن‌ها در این سمت محل اشکال است!
انتظار می رود بانک مرکزی به عنوان رکن نظارتی نظام بانکی با حساسیت بیشتری تحولات بانک شهر را زیر نظر گرفته  و از تحمیل زیانهای بیشتر بر این بانک و سهامداران آن جلوگیری کند.