بی تفاوتی شاخص های بورس به تصمیم ترامپ
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1832 واحدی به رقم 190 هزار و 425 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن 437 واحد رشد کرده و به رقم 37 هزار و 181 واحد رسید. امروز ارزش روز بازار به 728 هزار میلیارد تومان رسید.
 
امروز معامله‌گران بورسی بیش از 30 میلیارد برگه بهادار اوراق  حق‌تقدم و سهام در قالب 251 هزار نوبت معامله و به ارزش 969 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
بازار بورس امروز یک روز پس از اقدام بی‌سابقه رئیس‌جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌های خود بی‌توجه به این اقدامات راه خود را پیش گرفته و اتفاقاً اکثر شاخص‌های بورس سبزپوش شدند که نشان از رشد بازار دارد.
 
امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 528 واحد رشد کرده و به رقم 59 هزار و 915 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن  305 واحد رشد کرده و به رقم 25 هزار و 952 واحد رسید.
 
شاخص آزاد شناور با افزایش 1957 واحد به رقم 214 هزار و 346 واحد رسید. شاخص بازار اول با افزایش 1242 واحد به رقم 141 هزار و 822 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با تقویت 4 هزار و 151 واحد به رقم 371 هزار و 925 واحد رسید.
 
امروز نمادهای اخابر، فولاد، همراه، رمپنا، فملی، فارس، شبندر، در تقویت شاخص بورس بیشتری اثر را داشته‌اند و نمادهای پربیننده بورسی مربوط به شرکت‌های بانک ملت، ایران‌خودرو، سایپا، ماشین‌سازی اراک، فولاد مبارکه اصفهان، بانک پاسارگاد، پتروشیمی شازند بوده‌اند.
 
 امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 17 واحد تقویت شده و به رقم 2 هزار و 430 واحد رسید.
 
ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به 142 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از 960 میلیون برگه بهادار اوراق و حق تقدم در قالب 138 هزار نوبت معامله به ارزش 444 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز عمده نمادهای فرابورسی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده که می‌توان به نمادهای مارون، سرچشمه، شاوان، بزاگرس، زاگرس، بپاس، تاپ‌کیش، اشاره کرد.
 
همچنین نمادهای پربیننده فرابورسی شامل شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و دامداری فکا، پتروشیمی زاگرس، گروه صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، کشت و صنعت دشت خرمدره بوده‌اند.
 
امروز همچنین با پیام ناظر بازار برخی از نمادها مانند سیمان شمال یک، به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت متوقف شد. همچنین نمادهایی مانند والور، ثنوسا یک، به علت افشاگری اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.
 
همچنین در نماد معاملاتی قهکمت یک به علت تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت و وقفه در نماد معاملاتی کسعدی یک به علت تغییر بیش از یک درصدی قیمت وقفه ایجاد شد.
 
همچنین برخی از نمادها مانند سیمان خوزستان، کشتیرانی خزر و نماد سفانوح با توجه به اعلام مهلت پذیره‌نویسی و بدون نوسانات قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شدند.