چرخ ادغام بانک ها به راه افتاد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آنگونه که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی وعده داده، فرآیند ادغام بانک های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد و موسسه کوثر در بانک سپه ظرف چهار ماه آینده انجام می شود.
این 6 بانک ۱۸ درصد از منابع شبکه بانکی کشور را در اختیار دارند از این رو بانک مرکزی از مسئولان این بانک ها که نمادهای آنها در بورس بسته است، خواسته به سرعت مجامع خود را برگزار کنند.
 
** هر سهم بانک انصار 2086 ریال قیمت خورد
در این پیوند این بانک ها به تدریج با انتشار اطلاعیه ای چند و چون واگذاری سهام خود را رسانه ای کردند؛ بانک انصار در اطلاعیه خود در این خصوص که روز دوشنبه منتشر شد، آورده است: با توجه به اعلام رسمی ادغام بانک ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه از سوی بانک مرکزی و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح دارنده سهام بانک انصار می توانند نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
از این رو لازم است دارندگان سهام پس از مراجعه به یکی از شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران یا شعب منتخب بانک انصار که مرتبط با یکی از کارگزاران باشد، با ارائه دستور فروش و تکمیل فرم های مربوطه نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
فروش سهام نماد «وانصار» از 18 فروردین سال آینده آغاز می شود و پس از 30 روز کاری در 29 اردیبهشت ماه پایان می یابد.
بر اساس تصمیم کمیته راهبردی ادغام، قیمت هر سهم قابل خرید از هر کد سهامداری حقیقی و حقوقی برابر 2086 ریال بوده و نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.
قرار است این سهم ها را شرکت ایرانیان اطلس خریداری کند.
بر اساس این اطلاعیه، اگر سهامداران در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نکنند، می توانند تا زمان ارزش گذاری سهام بانک انصار توسط گروه کارشناسان رسمی تامل کرده و بر اساس آن و به ترتیبی که در آینده اعلام خواهد شد، نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
بانک انصار تاکید کرده است: این بانک تضمینی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی تعیین شده در آینده بیشتر از ارزش قابل خرید شرایط کنونی باشد را نمی دهد.
 
** قیمت هر سهم بانک قوامین هزار ریال شد
بانک قوامین نیز در اطلاعیه خود که امروز منتشر شد، اعلام کرد: سهامداران این بانک می‌توانند از روز ۱۸ فروردین سال آینده نسبت به فروش سهام خود با نماد «وقوام» در این بانک اقدام کنند.
در این فرآیند که از 18 فروردین آغاز می شود و تا 29 اردیبهشت ادامه دارد، قیمت خرید هر سهم اشخاص حقیقی هزار ریال است و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح بر مبنای ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) تعیین می شود.
بنا بر اعلام بانک قوامین، نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است و سهام‌ توسط شرکت حمل و نقل بین المللی خط صبا (شرکت زیرمجموعه این بانک) خریداری می‌شود.
سهامدارانی که در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نکنند، می‌توانند تا زمان ارزش‌گذاری سهام بانک قوامین توسط گروه کارشناسان رسمی صبر کرده و بر اساس آن و به ترتیب که در آینده اعلام خواهد شد، نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
بانک قوامین نیز تاکید کرده است که این بانک تضمینی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی تعیین شده در آینده بیشتر از ارزش قابل خرید در حال حاضر باشد را نخواهد داد.
 
** هر سهم موسسه کوثر هزار ریال تعیین شد
موسسه اعتباری کوثر نیز در اطلاعیه رسمی خود که در سامانه کدال منتشر شد، ضمن اعلام آغاز واگذاری سهام از سوی سهامداران نماد «وکوثر» اعلام کرد: قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم هزار ریال است و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» خواهد بود.
بر این اساس نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است و سهام‌ فوق توسط شرکت عصر تجارت اقتصاد (سهامی خاص) «شرکت زیرمجموعه این موسسه» خریداری می‌شود.
موسسه کوثر نیز تاکید کرده سهامدارانی که در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه دستور فروش اقدام نکنند، می‌توانند تا زمان ارزش‌گذاری سهام بانک قوامین توسط گروه کارشناسان رسمی تامل کرده و بر اساس آن و به ترتیب که متعاقباً اعلام خواهد شد نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
گردانندگان این موسسه اعتباری نیز اعلام کرده اند تضمینی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی محاسباتی هر سهم در مجمع عمومی فوق العاده بیشتر از ارزش قابل خرید هر سهم مطابق با این اعلامیه باشد را برای سهامداران ارائه نمی کنند.
 
** فروش سهام بانک مهر اقتصاد
بانک مهر اقتصاد نیز در اطلاعیه امروز خود با اعلام اینکه خرید سهام نماد «ومهر» از 18 فروردین ماه آینده آغاز و تا 29 اردیبهشت ماه ادامه دارد، تاکید کرد: قیمت خرید سهام متعلق به سهامداران حقیقی به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) و یا ارزش اسمی هر کدام بالاتر باشد، خواهد بود.
برای قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) اقدام می شود.
قرار است شرکت نگین ساحل رویال شرکت زیرمجموعه بانک مهر اقتصاد این سهام را خریداری کند.
این بانک نیز اعلام کرده در صورتی که سهامداران در مهلت تعیین شده نسبت به ارایه دستور فروش اقدام نکنند، می توانند تا زمان ارزش گذاری سهام آن توسط کارشناسان رسمی و کشف ارزش ذاتی سهام صبر کنند؛ پس از اعلام مبلغ کشف شده به ترتیبی که در آینده اعلام می شود نسبت به فروش سهام خود مبادرت کنند.
بانک مهر اقتصاد تاکید کرده این بانک تضمینی برای اینکه ارزش ذاتی تعیین شده در آینده بیشتر از ارزش قابل خرید در حال حاضر باشد را نخواهد داد.