توافق اولیه کارکنان معترض تعاونی‌های سهام عدالت با وزارت اقتصاد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تجمع کارکنان شرکتهای تعاونی شهرستانی سهام عدالت در اعتراض به حقوق معوق ۴۸ ماهه این افراد، مقابل وزارت اقتصاد که از ۱۲ اسفند ماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
 
امینی خواه، یکی از تجمع کنندگان به فارس می‌گوید: دیروز  عصر جلسه‌ای در وزارت اقتصاد با حضور دو نفر از نمایندگان کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت ، مدیرکل بازرسی وزارت اقتصاد ، معاونت حراست نیروی انسانی وزارت و  مدیرکل سهام عدالت سازمان خصوصی سازی برگزار شد.
 
 به گفته وی معترضان ۴ خواسته خود را مطرح کردند که اولین درخواست آنها عبارت است از : پرداخت کامل حقوق هرفرد البته در حالی که خصوصی سازی اعلام کرده، بابت ۳۶ ماه کارکرد و سنوات و عیدی و... فقط به هرفرد ۳۵میلیون و هفتصدهزارتومان پرداخت می‌کند. خواسته دوم  پرداخت ‌به کلیه پرسنل شاغل در هر شرکت شهرستانی است، چرا که به گفته آنها سازمان خصوصی سازی کتبا اعلام کرده که از هر شرکت فقط به دونفر حقوق پرداخت می‌کند و برای مابقی پرسنل پرداخت نمی‌کند.
سومین خواسته تجمع کنندگان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و مالیات که مطابق قانون کار جزئی از حقوق هرفرد است.
 
به گفته یکی از تجمع کنندگان حذف دو تعهدنامه که سازمان خصوصی سازی شرط پرداخت قرار داده است و خلاف مصوبه هیات وزیران مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان فوق الذکر است، خواسته چهارمی است که آنها دارند.
 
تجمع کنندگان می‌گویند در  جلسه دیروز از ۴ مورد فوق حذف مشکل موارد ۲ و چهار توافق شد و مقرر شد ظهر امروز یکشنبه نیز جلسه تکمیلی در سازمان خصوصی سازی با حضور ۳نفر از نمایندگان کارکنان معترض شهرستانی سهام عدالت برگزار و در مورد سایر موارد بحث و مذاکره شود.