آغاز توزیع اسکناس نو در شعب منتخب ۱۲ بانک‌ + جدول
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، با نزدیکی به ایام نوروز و آغاز سال جدید بازار اسکناس‌های نو هم داغ می‌شود و بانک مرکزی برای تسهیل تهیه اسکناس نو از سوی مردم و همچنین کوتاه کردن دست دلالان اسکناس از بازار سیاه اسکناس شب عید، از امروز اقدام به توزیع اسکناس نو در برخی شعب منتخب بانک‌ها می‌کند.
 
امسال نیز به روال سال‌های گذشته از امروز چهارشنبه ۲۲‌ اسفند ماه تا روز دوشنبه ۲۷‌ اسفند ۱۳۹۷ در شعب منتخب ۱۲ بانک از جمله بانک ملی ایران، صادرات ایران، ملت، اقتصاد نوین، سپه، گردشگری، پست‌ بانک، سینا، رفاه کارگران، پارسیان، پاسارگاد، سرمایه اسکناس نو توزیع خواهد شد.
 
طبق اعلام بانک مرکزی، اسکناس‌هایی که توزیع خواهد شد از نوع دو هزار تومانی و پنج هزار تومانی است؛ ضمن آنکه توزیع اسکناس ۱۰ هزار تومانی و ایران‌چک ۵۰ هزار تومانی نیز که از اوایل اسفند ماه در بین بانک‌ها آغاز شده در روزهای پیش‌رو بیشتر شده و از طریق شعب بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
گفتنی است، در سایر استان‌ها، ناظران پولی با همکاری شعب بانک‌های منتخب نسبت به توزیع عمومی اسکناس نو اقدام خواهند کرد. اطلاع رسانی در این خصوص نیز از طریق روابط عمومی بانک‌های تعیین شده انجام می‌شود.

.