نرخ حق بیمه برای زنان خانه دار چقدر است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از میزان، منصور آتشی در خصوص شرایط بیمه زنان خانه دار اظهار داشت:حداقل سن درخواست برای این بیمه ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است. چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود، اضافه کرد: نرخ حق بیمه ١٤ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦درصد (١٤درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.
 
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که فرد متقاضی بخواهد از مزایای درمانی این بیمه نیز استفاده کند باید به ازای هر نفر ماهیانه حق سرانه درمان که همه ساله به تصویب هیأت محترم وزیران می‌رسد برای خود و افراد تحت تکفل پرداخت نماید، اما از آنجایی‌که زنان خانه‌دار تحت تکفل همسر و یا پدر خود بوده ملزم به پرداخت حق سرانه درمان نخواهد بود.
 
آتشی افزود: در سطح کشور حدود ۱۶۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش حمایت‌های بلند و کوتاه‌مدت تامین اجتماعی قرار گرفتند.
 
وی در خصوص بیمه دانشجویان نیز گفت: دانشجویان نیز می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود مراجعه و درخواست بیمه پردازی را ارائه کنند. نرخ‌های این نوع بیمه مانند بیمه زنان خانه دار است و دانشجویان می‌توانند یکی ازآن‌ها را انتخاب کنند.