جزییاتی از نشست وزیر صمت با مدیران بانکی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رضا رحمانی در نشست با قائم مقام بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می‌کند، از اینرو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و اگر قرار باشد بانک‌ها یک روزی به کمک تولید بیایند، امروز همان روز است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سال آینده موتور پیشران اقتصاد کشور، صادرات است گفت: اولویت دولت برای پرداخت تسهیلات، واحدهایی است که در زنجیره تولید محصولی قرار دارند، مواد اولیه محصولات اساسی و پُرمصرف را تولید می‌کنند، محصولاتشان صادراتی است یا اشتغال بالایی دارند.
 
وی افزود: اگر تولید آسیب ببیند، نه خدمات می‌تواند فعالیت کند، نه مالیاتی دریافت می‌شود، چنانکه بخش صنعت و معدن ۶۲ درصد از مالیات و بخش زیادی از بیمه کارگری را پرداخت می‌کنند، از اینرو باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.
 
به اعتقاد وزیر صنعت، معدن و تجارت، باید چندماه آینده را مدیریت کرد، چرا که مطمئنا دشمن با شکست روبرو می‌شود. رحمانی با اشاره به حل برخی از مشکلات حوزه صنعت در ماه‌های اخیر گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید و فروش در داخل و خارج کشور را دارند، اما به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه در گردش لازم، با مشکل روبرو هستند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: برخی از صنایع به دلیل فرسودگی، انرژی بر هستند و به محیط زیست آسیب می‌زنند و نیاز به نوسازی دارند که اگر در شرایط تحریم نبودیم مطمئنا یکی از درخواست‌های من از دولت، تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنایع بود.