رشد حجم معاملات با معاملات الگوریتمی در بازارسرمایه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد عابد، در خصوص نخستین مسابقه معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه به پاسارگاد تحلیل گفت: امروزه معاملات الگوریتمی بخش زیادی از حجم معاملات دنیا را به خود اختصاص داده است. در ایران نیز بسترهای مناسب این ابزار معاملاتی فرآهم شده و با توسعه‎ای که در مقررات و زیرساخت‎های بازارسرمایه صورت گرفته، این نوع معاملات بسیار پرقدرت مسیر خود را در قالب مسابقه آغاز کرده است.
 
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد افزود: با توجه به بسترهای ایجاد شده این معاملات در ایران و با مقایسه بازارهای مالی پیشرفته دنیا، توانستیم آغاز راه را با گامی بسیار بزرگ و بنیادین برداشته و این ابزار را در بطن معاملات بازارسرمایه ایران قرار دهیم.
 
وی درباره مزایای این نوع معاملات اظهار داشت: در فرآیند معاملات الگوریتمی اصلاح قیمت‎گذاری‏های نادرست، نقدشوندگی‎های بالای بازار، ارتقای دانش عمومی، کاهش خطاهای عملیاتی و انسانی حذف می‎شود و تحلیلگران قادر خواهند بود خود به توسعه الگوریتم‎های پیشرفته‎تر بپردازند که در نهایت منجر به رشد بازارسرمایه به کمک معاملات الگوریتمی شوند.
 
عابد در رابطه با فرهنگ‎سازی  این ابزار معاملاتی تصریح کرد: سرمایه‎گذاری و استفاده از ابزارهای نوین در بازارسرمایه اهمیت بالایی دارد، در این راستا گروه مالی پاسارگاد با در نظر داشتن مسوولیت‏های اجتماعی خود به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار، نقش کلیدی در برگزاری آن داشته و به فرهنگ‎سازی آن کمک شایانی کرده است.
 
وی در مورد نقش شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد طی برگزاری این مسابقه افزود: این مسابقه در بستر معاملات بر خط شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد انجام می شود. در این راستا شرکت کارگزاری با ارایه خدمات خود به ۲۰ تیم شرکت کننده در قالب اعتبار معاملاتی ۳۰۰ میلیون ریالی به هر کدام از تیم‎ها، زمینه انجام معاملات را آماده کرده تا مسابقه به راحتی انجام شود.
 
مدیرعامل این شرکت گفت: تاکنون در برگزاری این مسابقه، سیستم معاملاتی تیم‎ها با مشکلی مواجه نشده اند و مجموعه‎های کارگزاری بانک پاسارگاد و گروه مالی پاسارگاد نهایت همکاری را در این زمینه داشته‎اند و اطلاعات زمانی معاملات در بهترین زمان ممکن به شرکت‎کنندگان رسید و معامله‎گران به خوبی معاملات خود را انجام می دهند