طلب ۳۷۰۰ میلیارد تومانی بیمه ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محسن پورکیانی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در سال 96، با اشاره به 6 اولویت این شرکت برای سودآوری پایدار، اظهار داشت: کنترل نقطه سر به سر، شفافیت و سلامت اداری، وصول مطالبات و کنترل آن، اصلاح پرتفوی و توسعه بیمه‌های زندگی و مدیریت و اصول بهینه را این شش اولویت کاری بیمه ایران هستند.
 
وی افزود: بیمه ایران در 10 ماهه نخست امسال 29 درصد رشد در حق بیمه تولیدی داشته است. بنیاد شهید امسال نیمی از بدهی خود به بیمه ایران را پرداخت کرده است.
 
مدیر عامل بیمه ایران با بیان اینکه تکالیف حاکمیت به بیمه ایران با اصول بنگاه داری در تضاد است و تلاش کردیم تعادل ایجاد کنیم، گفت: 4500 میلیارد تومان طلب داشتیم که 60 درصد آن مربوط به بیمه‌گذاران بزرگ بود و تاکنون 18 درصد از این مطالبات را وصول کرده‌ایم.
 
* وصول 50 درصد از بدهی آموزش و پرورش و بنیاد شهید
 
وی با اشاره به بدهی 1500 میلیارد تومانی شرکت سایپا به صنعت بیمه، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید تاکنون 50 درصد از بدهی خود به بیمه ایران را پرداخت کرده‌اند؛ بنیاد شهید حدود 1000 میلیارد تومان دیگر به بیمه ایران بدهکار است.
 
مدیرعامل بیمه ایران گفت: پرداخت خسارت در بیمه ایران نسبت به دوره مشابه آن تنها 3 درصد رشد داشته و توانسته‌ایم، نسبت خسارت را از 72 درصد در پایان سال گذشته به 63 درصد کاهش دهیم. امیدواریم این رقم را با چند درصد بالاتر در پایان سال به اتمام برسانیم.
 
* هدف‌گذاری برای توسعه و ارتقاء بیمه‌های زندگی
 
وی اظهار داشت: به دنبال ایجاد زیرساختی در بیمه ایران هستیم، تا انقلابی در بیمه‌های زندگی ایجاد کنیم و همچنین سهم بیمه‌های زندگی را به جای بیمه‌های تکمیلی درمان به دومین رشته بیمه ایران تبدیل کنیم.
 
* جذب 1500 نفر در نمایندگی‌های بیمه ایران تا پایان سال
 
پورکیانی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع تخصصی فروش بیمه‌های زندگی در بیمه ایران گفت: 3 هزار نفر برای نمایندگی بیمه‌های زندگی ثبت نام کرده‌اند و امیدوار هستیم که تا پایان سال، طبق آیین نامه 96 بتوانیم 1500 نفر را جذب کنیم.
 
پورکیانی با بیان اینکه سرمایه بیمه ایران بسیار بیشتر از فروش سهم دولت در بیمه البرز باید افزایش یابد، افزود: تاثیر اصلی بر توانگری بیمه ایران را زیان انباشته دارد و برای رفع این موضوع نیاز به دو دسته اقدام درون و برون سازمانی داریم.
 
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به افزایش سرمایه و تغییر قانون بیمه ثالث، این اقدامات را اقداماتی برون سازمانی برای کاهش زیان انباشته عنوان کرد و گفت: بیمه ایران مجبور به فروش بیمه ثالث است و حق انتخاب ریسک ندارد.
 
وی با اشاره به ریسک‌های مختلف شرکت‌های بیمه از جمله ریسک نقدینگی، اعتباری و بیمه گری تصریح کرد: 99.5 درصد از ریسک شرکت‌های بیمه از محل ریسک بیمه‌گری است و نیم درصد آن به سایر ریسک‌ها مربوط می‌شود. در حال حاضر80 درصد ریسک بیمه‌گری بیمه ایران مربوط به بیمه ثالث و 19 درصد دیگر به بیمه‌های درمان مربوط است و ما رقم ریسک بیمه درمان در بیمه ایران را به 9 درصد در سال جاری کاهش دادیم.
 
 پورکیانی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث پاشنه آشیل صنعت بیمه و بیمه ایران است، گفت: برای کاهش ریسک بیمه شخص ثالث نیازمند کمک دولت و مجلس هستیم.