نوسان روانی بازارسکه در هفته جاری
 راه اندازی spv یا کانال معاملات ارزی ایران و اروپا به مثابه دریچه ای به روی بازارهای مالی جهان است. بازار در هفته جاری با تاثیرپذیری روانی از این اتفاق به spv واکنش مثبت  نشان داده است. در هفته گذشته با توجه اینکه راه اندازی کانال ارزی ایران و اروپا مسجل نشده بود، نرخ دلار در بازار به 12 هزار و 350 تومان افزایش پیدا کرد اما پس از اعلام اخبار مثبت در این رابطه قیمت ارز کاهش یافت. از سوی دیگر کاهش قیمت ارز در بازار طلا و سکه هم اثرگذار بود و به کمتر شدن قیمت ها انجامید. نکته مثبت دیگر اینکه جو روانی کنونی باعث شده اصناف و تجار نسبت به کسب وکار دلگرم تر شوند و این موضوع به رونق بیشتر بازار کمک کند.
 
با این وجود حباب قیمت هم چنان در بازار سکه وجود دارد و اثرگذاری روانی کاهش نرخ ارز به کوچک شدن این حباب انجامیده است. به دنبال آن، سطح معاملات کمتر شده و خرید و فروش ها با احتیاط انجام می شود. پیامد این شرایط اما ثبات نسبی قیمت طلا و سکه خواهد بود. باید در تحلیل شرایط کنونی به این نکته هم توجه کرد که در روزهای آینده به دلیل نزدیک شدن به پایان سال جاری خورشیدی و برگزاری عید نوروز و سنت عیدی دادن، تقاضای قابل توجهی در بازار ایجاد خواهد شد. به نظر من باید تا آن زمان صبر کرد و دید بازار به چه سمت وسویی می رود اما در مجموع نسبت به بروز ثبات در بازار خوش بینم. 
 
بعضی پیش بینی می کنند که وضعیت بازارها در سال 98  بهم ریخته و بی ثبات خواهد بود و قیمت ها به شدت افزایش پیدا می کند. چنین پیش بینی هایی در حالی مطرح می شود که به دلیل شرایط ویژه اقتصادی امکان پیش بینی میان مدت هم وجود ندارد. بسیاری پیش بینی می کردند که قیمت ها در روزهایی که اکنون آن را سپری می کنیم هم  به شدت بالا برود اما می بینیم که چنین اتفاقی رخ نداده است. باتوجه به این وضعیت به نظر می رسد که باید تحلیل اقتصاد هر زمان را به روزهای نزدیک به آن موکول کرد.