دیواندری: واقعیت‌های بلاک‌چین را باید پذیرفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی دیواندری امروز در میزگرد فرصت ها و چالش های کسب و کارهای نوپا، اعلام کرد: واقعیت هایی که بلاک چین و تحولاتی که ایجاد می کند آن را درک کنیم و ببینیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و بسیار تلخ و دردآور است که نهادهای بزرگ ما تحت تاثیر قرار می گیرد.
 
دبیر هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: بانک مرکزی از دو جهت به این موضوع ورود پیدا کرده است. ابتدا بحث تعیین تکلیف این حوزه است و کسب و کار بانکی با این انقلاب تحت تاثیر قرار می گیرد که موضوع نظارت بر سیاست گذاری بانک مرکزی در این مسئله ویژه و مهم است.
 
وی افزود: همچنین خود پول و کارکردهای آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و به همین دلیل بانک مرکزی نمی تواند  در این بازی وجود نداشته باشد و موضوع دوم فعالین این حوزه هستند و استارتاپ های زیادی که در این حوزه فعال هستند و فین تک ها که نقش تعیین کننده ای را بازی می کنند.
 
دیواندری تصریح کرد: بانک مرکزی مقررات گذار این مسئله است و از این جهت باید به استقبال این تغییرات رفت و باید راجع به آن فکر کرد و بانک مرکزی اثبات کرده که نگرانی ندارد، وارد موضوع می شود، بحث می کند و از تغییرات استقبال می کند. در زمینه فین تک حرکت های متعددی آغاز شده که مورد حمایت بانک مرکزی قرار گرفته است.