در انتظار اعلام رسمی SPV از سوی اروپا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قاسمی افزود: از ماه ها پیش قول های زیادی در خصوص SPV شنیدیم و منتظر می مانیم تا رسما توسط اروپا این موضوع اعلام شود اما همانطور که قبلا هم گفتیم از ابتدا منتظر این مساله نبودیم.
وی در جواب به سوالی درباره سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه به سه کشور اروپایی گفت:  سفر آقای عراقچی ارتباطی با این موضوع ندارد و در چارچوب مناسبات و رایزنی های ما با سه کشور اروپایی و همچنین با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره افشای برخی اسناد مرتبط با پولشویی و قید شدن نام ایران در آن، اظهارداشت: همیشه در رسانه های جهان مطالبی وجود دارد که الزاما درست نیست و بهتر است از منابع و مراجع ذی ربط پیگیری کنید.
وی درباره اظهارات لودریان وزیر خارجه فرانسه درباره گفت وگو بر سر مسائل موشکی با ایران، یادآور شد: وی درباره برنامه موشکی ایران اظهاراتی داشته است که ما هم پاسخ لازم را دادیم. برنامه موشکی ایران دفاعی و بازدارنده است و قابل مذاکره هم نیست و بر این اصول و اقدام خودمان مصر هستیم و ادامه خواهیم داد و قطعا با صحبت های دیگران مشی خود را تغییر نمی دهیم.
قاسمی درباره روابط میان ایران و روسیه و اظهار نظر یکی از مقامات آن تحت این عنوان که ایران را به چشم متحد خود نمی بینیم، گفت: نباید زیاد با واژگان سیاسی کلنجار رفت، برداشت حقوقی و عرفی از کلمه متحد متفاوت است. شاید برداشت طرف روسی از کلمه متحد حقوقی است که درست است.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ما بیشتر در قالب دو همکار و شریک مهم و دو همسایه، همکاری های نزدیک دو جانبه ای و منطقه ای را در موضوع مبارزه با تروریسم در سوریه داشتیم و این همکاری های راهبردی را ادامه خواهیم داد.