نفت از بازار خرسی رهایی یافت؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، افزایش قیمت نفت شروع شده است تا بدبینی ها را از بین ببرد. با شروع سال جدید تغییراتی در بازار نفت ایجاد شده است، بلومبرگ در گزارشی وضعیت جدید بازار نفت را توضیح داده است. البته که گزارش ها می گوید بعد از دو هفته رشد، روز جمعه، بازار نفت با کاهش مواجه شده است.
 
طبق این گزارش، قیمت نفت برنت، معیار جهانی قیمت نفت، این هفته به دلیل پیشرفت در مذاکرات تجاری امریکا و چین افزایش پیدا کرد. همچنین عربستان سعودی تعهد خود برای کاهش میزان عرضه را دوباره تایید کرد.
 
کارشناسان معتقدند که حرکت متناوب صعودی و نزولی در هفته های اخیر وجود داشته است، اما حرکت مداوم رو به بالا شدیدتر از این است که نادیده گرفته شود.
 
به گفته آنها تنها یک هفته مثبت دیگر می تواند اطمینان بیشتری به بازار برگرداند. نفت برنت 20 درصد ارزش خود را بعد از اینکه 18 ماه در کاهش زیاد به سر می برد، به دست آورد. با این حال، هنوز هم تقریبا یک سوم کمتر از سطح ماه اکتبر قرار دارد. همچنین هنوز هم فشار ناشی از رونق در حفاری شیل امریکا و نااطمینانی از اقتصاد وجود دارد.
 
روز جمعه، قیمت ها برای اولین بار در دو هفته گذشته کاهش یافت و 2 درصد عقب نشینی کرد. قیمت نفت به 60.48 دلار در هر بشکه رسید.
 

 

 
قیمت نفت امریکا هفته گذشته را با 7.6 درصد افزایش به پایان رساند که بهترین رشد در 6 ماهه گذشته بوده است. البته در حال حاضر داده های نفت خام تگزاس به دلیل تعطیلی دولت امریکا در دسترس نبوده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از بر اساس مارکت واچ هم افزایش قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه پس از این روی داد که جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: بانک مرکزی در روند تحکیم سیاست پولی انعطاف‌پذیر و صبور است و اگر دورنمای اقتصادی و مالی وخیم‌تر شود، ممکن است روند سیاست خود را تغییر دهد. به دنبال این اظهارات ارزش دلار قوی شد و شاخص‌های سهام آمریکا در زمان بسته شدن معاملات نفت در سطح بالاتری ایستادند.
 
علاوه بر این طبق نظرسنجی «اس اند پی گلوبال پلاتسگ»، تولید نفت اوپک در دسامبر ۶۳۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۳۲.۴۳ میلیون بشکه در روز رسیده که پایین‌ترین میزان در شش ماه گذشته بوده است.