رییس بیمه مرکزی: اجازه نرخ شکنی‌ نخواهیم داد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی(ایستانیوز)، از روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی امیری در نشست مشترک اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران شرکت بیمه رازی، با اشاره به مشکلات ناشی از نرخ شکنی برخی از شرکت های بیمه، تصریح کرد: بیمه مرکزی قصد ندارد تعرفه ها را برگرداند اما با قاطعیت در برابر نرخ شکنی ها خواهد ایستاد چرا که اعتقاد داریم جذب پرتفوی به هر قیمتی قابل قبول نیست و امکان رقابت سالم را از بین می برد.
 
وی افزود: مشکلات شرکت های بیمه ریشه در گذشته ها دارد و ما انتظار نداریم این مسائل یک شبه حل شوند اما توقع ما این است که با زمانبندی و اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع مشکلات تلاش شود.
 
رییس کل بیمه مرکزی تفکرات مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها را زمینه ساز رشد یا رکود مجموعه ها ارزیابی کرد و گفت: دیدگاه های مترقی مدیران یک مجموعه اقتصادی در کنار اراده کارکنان و اشتیاق آنان برای توسعه شرکت می تواند راهگشا باشد. وی خاطرنشان کرد: طرح مشکلات موجود صنعت بیمه و شناخت از آن، اهمیت ویژه ای دارد و نباید از مطرح شدن مسائل موجود واهمه داشته باشیم.
 
رییس شورایعالی بیمه، زیاندهی شرکت ها را یک زنگ خطر جدی برای اشتغال، ارزیابی کرد و افزود: تغییر شرایط و حرکت در مسیر صحیح اداره شرکت ها می تواند توانمندی شرکت ها را تضمین کند و زمینه حفظ اشتغال موجود و حتی کارآفرینی را فراهم آورد.
 
سلیمانی با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های صنعت بیمه نسبت به همدلی و همگرایی در صنعت بیمه و همچنین ضرورت توسعه شبکه فروش بیمه ای در کشور تاکید کرد و افزود: گسترش شبکه فروش با ابزارهای بازاریابی حرفه ای و بهره گیری از ظرفیت های استارت آپی به پویایی و رشد صنعت بیمه منتهی خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح ویژگی های سرمایه گذاری در صنعت بیمه و ترکیب سهامداران آن، تصریح کرد: سهامداران باید به این باور برسند که صنعت بیمه یک تجارت جانبی نیست و یک کسب و کار بزرگ محسوب می شود.
 
رییس کل بیمه مرکزی نگاه سودآوری مقطعی به صنعت بیمه را از عوامل رکود این صنعت ارزیابی کرد و گفت: انباشت ثروت با تقسیم سود سالیانه تفاوت بسیاری دارد و باید به مساله ثروت آفرینی در صنعت بیمه توجه بیشتری داشته باشیم.
 
سلیمانی با اشاره به مشکلات ناشی از نرخ شکنی برخی از شرکت های بیمه، تصریح کرد: بیمه مرکزی قصد ندارد تعرفه ها را برگرداند اما با قاطعیت در برابر نرخ شکنی ها خواهد ایستاد چرا که اعتقاد داریم جذب پرتفوی به هر قیمتی قابل قبول نیست و امکان رقابت سالم را از بین می برد.
 
وی شناسایی و معرفی بیمه گذاران بدحساب را یک ضرورت جدی برای حفظ و افزایش سرمایه های صنعت بیمه دانست و افزود: سامانه سنهاب یک ابزار مناسب برای شناسایی بیمه گذاران بدحساب است که به زودی این طرح شناسایی در قالب آیین نامه، تدوین و به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد شد.
 
رییس کل بیمه مرکزی در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت های اخیر شرکت بیمه رازی نسبت به رعایت کامل حاکمیت شرکتی، تاکید کرد و گفت: خودکنترلی و بازتعریف رابطه مدیریت و سهامداران و همچنین نهادسازی هوشمندانه می تواند شرکت های بیمه را به بالاترین سطح ممکن برساند.
 
گفتنی است، در آغاز این نشست، سیدمجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه رازی با تشریح آخرین دستاوردهای این شرکت از رییس کل بیمه مرکزی و هیات همراه به خاطر همراهی و همدلی با صنعت بیمه و توجه به مشکلات اهالی این صنعت، قدردانی کرد.