حذف چهار صفر، یک داستان تکراری و غیر فوری
 حذف چهار صفر فی‌نفسه کار بدی نیست اما در اولویت نیست آن‌هم زمانی که بحران‌های ارز و تورم و بیکاری هم چنان وجود دارد. از سوی دیگر هنوز اقتصاد کشورمان تحریم است و نفت ایران خریداری نمی‌شود
حذف چهار صفر از پول ملی بیشتر به یک سرگرمی شباهت دارد تا یک‌فوریت. این اقدام هیچ تأثیری در فاکتورهای اصلی اقتصاد ندارد. برداشتن چهار صفر هیچ تغییری در وضعیت اشتغال، تورم، سرمایه‌گذاری، نرخ سود بانکی و نقدینگی ایجاد نمی‌کند درحالی‌که این موضوعات، مسائل اصلی است که بانک مرکزی باید به آن بپردازد. مسئله اصلاح نظام بانکی و قانون بانکداری که لایحه اصلاح آن سال‌هاست در دولت معطل مانده و وضعیت نقدینگی گویا در اولویت بانک مرکزی قرار ندارد و البته اقداماتی مثل حذف چند صفر دردی از این مسائل اصلی درمان نمی‌کند، آن‌هم در شرایط کنونی که نظام بانکی در وضعیت بحرانی در داخل و ازنظر بین‌المللی هم در فشار است.
 
اکنون مسئله اف ای تی اف را داریم و بانک مرکزی باید هرچه زودتر آیین‌نامه‌های مربوط به اجرای قانون مرتبط را تدوین و بخشنامه‌های آن را هرچه سریع‌تر آماده کند. این تشکیلات بین‌المللی مهلت محدودی به کشورمان برای انجام اصلاحات لازم داده که از آن مهلت تنها یک ماه باقی‌مانده و این مسئله فوریت بیشتری نسبت به حذف چهار صفر دارد.
 
تورم در کشور به 40 درصد رسیده است و نقدینگی مرز 1750 هزار میلیارد تومان را رد کرده و روزی هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود. همه‌چیز در اقتصاد کشور شناور است اما گویا آقایان نگرانی دراین‌باره ندارند و به امری می‌پردازند که اثری در فاکتورهای اصلی اقتصاد ندارد. حذف چهار صفر فی‌نفسه کار بدی نیست اما  در اولویت نیست آن‌هم زمانی که بحران‌های ارز و تورم و بیکاری هم چنان وجود دارد. از سوی دیگر هنوز اقتصاد کشورمان تحریم است و نفت ایران خریداری نمی‌شود. کشورهای معدودی می‌توانند از ایران نفت بخرند اما به همان میزان که آمریکا به آن‌ها دیکته کرده و حتی یک بشکه بیشتر هم خریداری نمی‌کنند. دریافت وجوه حاصل از فروش نفت از چین و هند گرفتاری دیگری است و از کانال ارزی ایران و اروپا هم هنوز خبری نیست. در چنین شرایطی دولت، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و ... باید بسیج شوند و اقتصاد را از بند این مشکلات رها کنند نه اینکه وقت خود و مردم را به حذف چهار صفر اختصاص دهند.
 
حذف چهار صفر داستانی است که زمان دولت‌های نهم و دهم مطرح بوده و هر بار شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد آن دولت‌ می‌گفت که تصویب‌شده و اجرا می‌شود و خبری هم نبود. پس‌ازاین ولی‌الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی این موضوع را مطرح کرد. اکنون در کمال تعجب می‌شنویم که عبدالناصر همتی رئیس کنونی بانک مرکزی هم این موضوع را مطرح می‌کند درحالی‌که هیچ ثباتی در اقتصاد کشور لمس نمی‌شود. تلاش ما برای حذف چهار صفر از پول ملی در حالی انجام می‌شود که تورم در کشور از 10 درصد به 40 درصد رسیده اما کشور همسایه ایران یعنی ترکیه زمانی این سیاست را اجرا کرد که تورم از 70 درصد به 7 درصد رسیده بود.