شرکت خودروسازی سایپا زیان‌ده بوده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا سروش مدیرعامل  شرکت خودروسازی سایپا امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ عرضه عموم محصولات زیر قیمت تمام شده زیان سنگینی را به شرکت خودروسازی سایپا وارد کرده و امیدواریم طی چند روز آینده قیمت‌گذاری‌های جدید برای خودرو اعلام شود.
 
مدیرعامل سایپا اظهار داشت: ادامه این روند محدودیت‌های به شدت جدی برای خودروسازان و برای صنایع قطعه‌سازی ایجاد می‌کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که با اعلام قیمت‌های جدید آیا نگرانی بابت انصراف از پیش‌خرید خودرو وجود  دارد، گفت: منطقا وقتی قیمت افزایش یابد تقاضا پایین می‌آید و این یک اصل طبیعی و اقتصادی است اما آنچه مهم است این است که ما در سطح یک بنگاه اقتصادی نمی‌توانیم محصولات‌مان را زیر قیمت تمام شده بفروشیم زیرا به این ترتیب سهامداران ما دچار زیان جدی خواهند شد.
 
سروش ادامه داد: عملیات ما در 9 ماه اخیر با زیان اساسی مواجه بوده و ادامه این روند شرکت سایپا را با بحران جدی مواجه می‌کند. بنابراین اصلاح قیمت‌ها یک ضرورت است و طبیعتا در تقاضا ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد شود.
 
وی بیان داشت: افزایش قیمت‌ها به نحوی پیش‌بینی می‌شود که جذابیت برای خریداران وجود داشته باشد و منافع آنها لحاظ شود.
 
مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلی خاصی در قیمت‌گذاری وجود دارد که قیمت‌ها اعلام نمی‌شود، گفت: من در جریان نیستم. طبیعتا ستاد تنظیم بازار باید قیمت‌ها را اعلام کند.
 
سروش در پاسخ به این سؤال که با توجه به خروج رنو شما به تعهدات خود در قبال مشتریان چگونه عمل خواهید کرد، گفت: همکاران ما پیگیر هستند تا خودروهای جایگزین جدید سفارش‌گذاری و معرفی شود اما طبیعتا این موضوع زمان‌بر است.
 
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا خودروهای جایگزین با خودرویی مثل ساندرو برابری خواهد کرد، گفت: شاید برابری نکند به هر حال محدودیت ایجاد شده و ما هم باید با توجه به محدودیت‌ها خودمان را تنظیم کنیم. ما برای جایگزینی در حال بررسی امکانات هستیم و امیدواریم تا یک ماه آینده به جمع‌بندی در این مورد دست یابیم.
 
مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سؤال که تیراژ تولید شرکت سایپا در سال آینده چقدر است، گفت: بر اساس برنامه‌ای که به وزارت صنعت داده شده و با سازمان برنامه نهایی شده است، تولید 700هزار دستگاه خودرو در دستور کار قرار دارد اما باید شرایط را هم در نظر گرفت.
 
سروش در خصوص اینکه میزان زیان 9 ماهه این خودروساز چقدر بوده گفت:‌ زیان 9 ماهه رقم بالایی است.
 
وی همچنین در مورد استانداردهای خودروهای تولید داخل گفت: استانداردهایی که از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام شده بود تا اول دی ماه سال جاری رعایت شده و تا اول دی سال آینده مشکلی وجود ندارد و تا ابتدای دی ماه 98 پراید و محصولات گروه سایپا این استانداردها را پاس کرده‌اند.
 
مدیرعامل سایپا اظهار داشت: البته بخشی از استانداردهای دی ماه 98 نیاز به بازنگری دارد که این شرکت در روی آنها کار می‌کند.