بانک توسعه صادرات گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات دریافت کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دکتر علی صالح آبادی مدیرعامل این بانک در مراسم دریافت این گواهینامه گفت: با توسعه و گسترش فناوریهای نوین الکترونیک به زودی بسیاری از فعالیتهای بانک در بستر الکترونیک انجام خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم ارتقا و مراقبت از پروژه ها اضافه کرد: توجه به بحث امنیت در حوزه الکترونیک به ویژه در شبکه بانکی بسیار اهمیت دارد چرا که عموم مردم روزانه با این حوزه ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارند.
مجید زارع دبیرکل و معاون اجرایی مرکز مدیریت راهبردی افتا در این نشست ضمن تبریک به مجموعه بانک توسعه صادرات بابت موفقیت در دریافت این گواهینامه تصریح کرد: دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مقدمه ای برای آغاز راه است و قطعا اقدامات و ارزیابی‌های مداوم برای نگه داشت این گواهینامه لازم خواهد بود.
عشرت عدالت مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک توسعه صادرات نیز باتشریح پروسه چگونگی دریافت این گواهینامه گزارشی ارائه کرد.
سیستم مدیریت امنیت اطلاعات یک سیستم جامع مدیریتی مبتنی بر رویکرد مخاطرات کسب و کار به منظور استقرار، پیاده‌سازی، اجرا، نظارت و بهبود امنیت اطلاعات است
ISMS دربرگیرنده ساختار سازمانی، خط‌مشی‌ها، فعالیت‌های برنامه‌ریزی، تعیین مسئولیت‌ها، دستورالعمل‌ها، روش‌های اجرایی، فرایندها و منابع است.
استفاده از استانداردهای امنیت اطلاعات راهکاری است که اطلاعات بانک را دسته بندی و ارزش‌گذاری کرده و با ایجاد خط‌مشی‌های متناسب با بانک و همچنین پیاده سازی کنترل‌های امنیتی مختلف، اطلاعات بانک را ایمن می سازد.
در این راستا ، بانک توسعه صادرات، استقرار این سیستم را در محدوده تعیین شده انجام و پس از انجام ممیزی شخص ثالث، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ISO 27001:2013 از مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری شد.