آمادگی بانک سپه برای کمک به کردستان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،علیرضا آئینی تصریح کرد: از کل تسهیلات پرداختی بانک سپه در استان کردستان طی هشت‌ماهه نخست سال جاری 986 میلیارد ریال آن به بخش بازرگانی و خدمات، 705 میلیارد ریال به بخش مسکن و هزار و 200 میلیارد ریال آن به بخش‌های، معدن و صنعت کشاورزی اختصاص‌یافته است.
 
* افزایش 28 درصدی منابع بانک سپه در استان کردستان
مدیر شعب استان کردستان به اعتماد بالای مردم استان کردستان به نخستین بانک ایرانی اشاره کرد و افزود: منابع بانک سپه در این استان از مبلغ 4 هزار و 667 میلیارد ریال در پایان آبان سال گذشته به بیش از 5 هزار و 900 میلیارد ریال در آبان ماه سال جاری رسید.
وی ضمن اشاره به انضباط مالی حاکم در بانک سپه گفت: منابع بانک سپه در استان کردستان با رعایت مقررات بانک مرکزی به‌ویژه درزمینهٔ نرخ پرداخت سود به انواع سپرده‌ها در 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد رشد داشته است.
 
* رشد 37 درصدی سپرده‌های ارزان‌قیمت
آئینی خاطرنشان کرد: سپرده‌های ارزان‌قیمت بانک سپه در استان کردستان طی هشت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی اظهار داشت: برای کمک به تحقق برنامه‌های دولت درزمینهٔ حمایت از تولید داخل و کمک به افزایش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد در استان کردستان بانک سپه 85 میلیارد ریال کارت اعتباری صادر کرده است.
 
* پرداخت 202 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج
وی با اشاره به عملکرد مطلوب بانک سپه در اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج، افزود: این بانک هزار و 316 فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری به مبلغ 202 میلیارد ریال در استان کردستان پرداخت کرده است.
 
* اعطای 120 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط
مدیر شعب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به تولید و اشتغال در استان، از طرح‌های مولد بخش‌های مختلف اقتصادی حمایت و 120 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
 
* کمک به اقشار آسیب‌پذیر استان
مدیر شعب منطقه کردستان درزمینهٔ پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر استان گفت: میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه به اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در استان کردستان در هشت‌ماهه سال جاری 53 میلیارد ریال بوده و به سبب این عملکرد مطلوب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان از بانک سپه قدردانی کرد.
 
* کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی
مدیر شعب منطقه کردستان اظهار داشت: در سال جاری 32 مسکن روستایی با تسهیلات 250 میلیون ریالی بانک سپه در استان کردستان بهسازی و نوسازی شد و این رقم تا پایان سال به 218 مسکن به مبلغ 55 میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
آئینی یادآور شد: بانک سپه در هشت‌ماهه ابتدای سال جاری مبلغ 60 میلیارد ریال به بخش مسکن خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص داده است.
 
* بهبود وضعیت نانوایی‌های استان به مدد بانک سپه
مدیر شعب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به بهبود کیفیت تولید نان در استان کردستان 10 میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی و نوسازی نانوایی‌های استان اختصاص داده است.
وی افزود: بانک سپه با همکاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سامانه خرید آرد را راه‌اندازی و به ساماندهی فروش این محصول استراتژیک کمک کرده است.
 
* بانک سپه حامی صنعت گردشگری
مدیر شعب منطقه کردستان از مشارکت بانک سپه در ساخت سه هتل 5 و 3 ستاره در شهرستان‌های سنندج، سقز و بانه و مجتمع تفریحی family land در سنندج، تجهیز کارخانه آرد شفق دیواندره و همچنین راه‌اندازی مجتمع تولیدی قارچ کشت اورامان سبز شهرستان مریوان خبر داد و گفت: هریک از این پروژه‌ها نقش مهمی در اشتغال استان ایفا می‌کنند.
 
* در افزایش دستگاه‌های خودپرداز اولین بانک استان هستیم
آئینی به توسعه دستگاه‌های عابر بانک سپه در استان کردستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک سپه در استان کردستان به 134 دستگاه افزایش پیداکرده و با این تعداد دستگاه عابر بانک رتبه اول را در رشد این دستگاه‌ها در استان به خود اختصاص داده‌ایم.
 
* رشد 110 درصدی تراکنش‌های الکترونیکی بانک سپه استان کردستان
آئینی اظهار داشت: تراکنش‌های مالی حساب‌های متمرکز بانک سپه استان کردستان در درگاه‌های غیرحضوری در پایان آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته 110 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی افزود: برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و ارباب‌رجوع، تمامی شعب بانک سپه در تمامی شهرهای استان کردستان با تکیه‌بر سابقه و تجربه خود در حوزه فعالیت‌های ریالی و ارزی آماده ارائه کلیه خدمات به‌تمامی شهروندان، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در استان هستند.