سالنامه آماری ۱۳۹۶ صنعت بیمه منتشر شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وفق بند ۲ماده ۵قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه گری، این سازمان در اجرای وظیفه قانونی خود، هر ساله اطلاعات لازم را از فعالیت کلیه مؤسسات بیمه جمع آوری و به منظور رفع نیازهای سیاستگذاران، برنامه ریزان، پژوهشگران و فعالان صنعت بیمه، در قالب سالنامه آماری منتشر می نماید. این سالنامه به عنوان تنها مرجع معتبر رسمی اطلاعات بازار بیمه محسوب شده و حاوی اطلاعات کاملی از صنعت بیمه می باشد.
چارچوب آمارها و مجموعه اطلاعات سالنامه آماری ۱۳۹۶صنعت بیمه در قالب ۶فصل و ۸پیوست و در حدود ۳۷۰جدول و ۱۰۰نمودار آماری در قالب حدوداً ۵۰۰صفحه، مشتمل بر موارد زیر است:
 منشور پروژه های راهبردی بیمه مرکزی ج.ا. ایران
 فصل اول: جایگاه جهانی صنعت بیمه کشور طی ده سال اخیر
 فصل دوم: عملکرد کلی صنعت بیمه کشور طی ده سال اخیر
 فصل سوم: عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک شرکت های بیمه طی پنج سال اخیر
 فصل چهارم: عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک رشته های بیمه طی ده سال اخیر
 فصل پنجم: عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک استان ها طی پنج سال اخیر
 فصل ششم: آمار نیروی انسانی صنعت بیمه کشور طی پنج سال اخیر
 پیوست الف: عملکرد شرکت های بیمه به تفکیک رشته طی سال ۱۳۹۶در مقایسه با سال قبل
o       پیوست ب: ترازنامه و صورتحساب سود و زیان شرکت های بیمه در سال ۱۳۹۶به همراه ظرفیت‌های مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه برای سال ۱۳۹۷
 پیوست ج: خلاصه اطلاعات شرکت های بیمه طی سه سال اخیر
 پیوست د: آمار و فعالیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی طی سال های ۹۶-۱۳۹۵
 پیوست هـ: معرفی و گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه طی سه سال اخیر
  پیوست و: آمار شبکه فروش و خدمت رسانی بیمه و فعالیت‌های نظارتی بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه در سال ۱۳۹۶
  پیوست ز: گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث تا پایان سال ۱۳۹۶
 پیوست ح: آمار عملکرد اتکایی شرکت‌های بیمه بر حسب رشته در سال ۱۳۹۶
این سالنامه در دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی ج.ا. ایران (اداره تحلیل¬های آماری) تهیه و تدوین شده است. اطلاعات مندرج در آن، حاصل همکاری و مشارکت صمیمانه مجموعة صنعت بیمه شامل ادارات کل ذی‌ربط بیمه مرکزی، شرکتهای بیمه، پژوهشکده بیمه و صندوق تأمین خسارتهای بدنی می باشد.
به منظور دسترسی سریعتر و سهولت کار، مطالب سالنامه آماری ۱۳۹۶ (کلیه فصول و پیوستهای آن حاوی: جداول و نمودارهای آماری و متن گزارشهای تحلیلی) از طریق لینکی در پرتال بیمه مرکزی و پایگاه آماری صنعت بیمه قابل دانلود بوده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
یادآور می شود، نسخه چاپی این سالنامه در کتابفروشی پژوهشکده بیمه (به نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان سرو غربی، پلاک ۴۳، تلفن: ۲۲۰۸۴۰۸۴) تا اواخر ماه جاری جهت دسترسی عموم توزیع می‌گردد