پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثربه مناسبت روز صنعت بیمه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرایط حساس کنونی و کارشکنی دشمنان این آب و خاک، سنگینی این مسئولیت را صدچندان ساخته است؛ لیکن همت بلند شما دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت در پشتیبانی هوشمندانه از همه صنایع، کسب و کارها و اجزای مختلف اقتصادی کشور توانسته است اهمیت «بیمه» و خدمات آن را بیشتر از هر زمان نمایان کند/ بنمایاند.
هرچند در منظومه جهانی اقتصاد، صنعت بیمه جایگاه شاخصی دارد و همپای بانک و بورس، به آن نیز اهمیت داده می‌شود لیکن خواسته یا ناخواسته در ایران با بی‌مهری‌ها و ناملایمات فراوانی مواجه بوده و هستیم. گویی نبود محصولی عینی و ملموس باعث شده است عموم افراد نتوانند به ارزیابی درستی از اثرگذاری و بایستگی آن دست یابند.
قطعا نباید همه این تقصیر را به گردن مردم انداخت. به‌ویژه، کم‌توجهی مسئولان و نهادهای دولتی و متاسفانه، گاهی عملکرد بد سازوکارهای بیمه‌گری در ابعاد گوناگون – اعم از نمایندگان، کارگزاران و شرکت‌ها در زمینه مشاوره، فروش، ارائه خدمات و پرداخت خسارت- را نیز باید از عوامل تاثیرگذار در مهجور ماندن این صنعت حیاتی دانست.
با همه آنچه گفته شد، چند صباحی است آوای خوش نو شدن و میل به رهایی از رخوت را از گوشه‌گوشه صنعت بیمه کشور می‌شنویم. پیش‌قراول این حرکت که بی‌تردید تنها با تلاش گروهی و یاریگری همه ارکان صنعت به نتیجه خواهد رسید، «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی» بوده است. تغییر دیدگاه‌ها، اصلاح آیین‌نامه‌ها، تقویت نظارت، به‌روزرسانی سامانه‌ها و درک درست از شرایط امروز که در عملکرد و تصمیمات نهاد ناظر به‌وضوح دیده می‌شود نشانگر همین حرکت رو به جلو است.
تبعا، ما بیمه‌گران نیز باید همسو با همین سیاست‌ها و مطابق با الزامات و نیازهای فعلی جامعه برای در انداختن طرحی نو در آسمان بیمه کشور برنامه‌ریزی و عمل کنیم. نیروهای جوان، کارآزموده و مسلح به دانش روز که خوشبختانه در بیمه کشور کم هم نیستند شعله‌های امید به این پیشرفت و تعالی دلخواه را گرم‌تر و فروزان‌تر از گذشته کرده است؛ زیرا بهترین ابزار در دست مدیران برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ارزش‌آفرین همین کارشناسان توانمند و پرنشاط هستند.
به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ صنعت بیمه و به نمایندگی از همه همکارانم در شرکت پیشرو و جوان بیمه کوثر، با افتخار روز ملی صنعت بیمه را ابتدا به تمام فعالان و زحمت‌کشان صنعت بیمه از جمله بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه‌گر، کارکنان، مدیران، نمایندگان و کارگزاران تبریک می‌گویم و کوشش‌های اثربخش این عزیزان را در راه قوام اقتصاد و حفظ سرمایه‌های کشور می‌ستایم. اما تبریک بزرگتر را باید به همه مردم، صاحبان کسب‌وکار، صنایع و شرکت‌های مختلف گفت، سهامداران و سایر ذینفعان این صنعت کم‌هیاهو گفت که با دوراندیشی و عقل مآل‌اندیش توانسته‌اند همواره از خدمات دقیق و حرفه‌ای خیل بزرگی از همکارانم در طول سالیان متمادی بهره ببرند.
همگی آرزومند روزهایی روشن‌تر برای صنعت بیمه کشور هستیم