ایران اکسپو از معتبرترین نمایشگاه های بین المللی برای مطرح کردن برندهای ایرانی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارها مالی(ایستانیوز)، یکی از صادر کنندگان نمونه سال 97 گفت:حضور در نمایشگاه ها بهترین و بزرگترین روش آشنایی خریداران و فروشندگان بازارهای صادراتی است. 
ناصر ترکش دوز مدیر عامل مهاب قدس در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری ایران اکسپو 2018 در خصوص چالش های صادرکنندگان گفت: مشکلات صادر کنندگان به دو بخش داخلی و خارجی مربوط می شود چالش داخلی مشکلات مربوط به تبدیل نرخ ارز است و چالش خارجی مربوط به حضور در بازارهای جهانی است و این چالش بیرونی مربوط به این است که ما نیازمند تجربه صادراتی هستیم و نیاز به مطرح شدن در بازارهای بین المللی داریم . 
وی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت هایی که در ایران وجود دارد باید کشور ما در سطح بین المللی به یکی از قطب های صادرات در جهان تبدیل شود مانند کره جنوبی که هر کالایی که تولید و صادر می کند به راحتی وارد بازارهای جهانی می‌شود. 
این صادر کننده نمونه افزود: به دلیل عدم شهرت در کالاهای ایرانی هزینه های مارکتینگ صنعتگران و صادر کنندگان داخلی بالا است . 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ حضور دارید یا خیر گفت: ما حتما حضور خواهیم داشت زیرا ایران اکسپو از جمله نمایشگاه های معتبری است که می تواند برند و نام بنگاه های اقتصادی را به جهانیان معرفی کند. 
وی تاکید کرد: با وجود تمامی ابزارهای الکترونیکی و تبلیغاتی برای مطرح شدن برند ها در سطح جهان، اما هنوز حضور در نمایشگاه ها و ارتباط چهره به چهره با مشتریان و مخاطبان از اعتبار بیشتری برخوردار است. 
وی افزود: در محیطی که صادر کننده ، مشتری و تولید کننده با هم روبرو می شوند می‌تواند فرصت های ارزشمندی در کسب و کارهای تجاری به وجود آورد.