جوابیه بانک ملت به یک خبر
مدیرمسوول محترم پایگاه خبری فردا
بازگشت به دو خبر درج شده در آن پایگاه خبری در خصوص درگاه‌های پرداخت اینترنتی شرکت به پرداخت ملت در روز‌های ۲۲و ۲۹آبان سال جاری، توضیحاتی به شرح زیر ارسال می‌گردد.
تخصیص درگاه‌های پرداخت اینترنتی براساس ضوابط معینی از جمله ارایه نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز‌های کسب و کار است. بدیهی است بررسی صحت مدارک ارایه شده و انطباق آن با کسب و کار مربوطه در زمان تخصیص درگاه صورت می‌گیرد. همان گونه که اطلاع دارند تخلف برخی پذیرندگان در تغییر ماهیت کسب و کار خود، پس از فرآیند تخصیص و فعال سازی درگاه صورت می‌گیرد. علی ایحال و علیرغم مسوولیت‌های مستقیم نهاد ناظر (شاپرک) در این موضوع، شرکت به پرداخت ملت خود را فارغ از نظارت ندانسته و با تشکیل تیم تخصصی نظارت و پایش عملکرد درگاه‌های پرداخت اینترنتی، موفق به شناسایی و مسدودسازی درگاه‌های با فعالیت غیرمجاز شده است.
در این خصوص نظر آن رسانه محترم را به خبری که در تاریخ ۲۶/۲/۹۷در سایت اینترنت بانک ملت با عنوان "مسدودسازی ۳۰۰درگاه غیرمجاز از سوی به پرداخت ملت" جلب می‌نماید.
ایجاد سامانه بررسی تراکنش‌های مشکوک جهت بررسی پذیرندگان و تشخیص پذیرندگان متخلف و اعلام لیست پذیرندگان پرخطر در قالب سند کتبی به شرکت شاپرک از دیگر اقدامات مستمر شرکت به پرداخت ملت در این زمینه است.
شایان ذکر است سایت‌های اعلامی در خبر مورخ ۲۲آبان آن پایگاه خبری، مانند صباد کارت و ارزان شارژ به دستور شاپرک بر روی سوئیچ به پرداخت ملت غیرفعال گردیده و سایت ویشکا ۹۰با توجه به عدم رویت خطا و شکایت فعال می‌باشد.
روابط عمومی بانک ملت با قدردانی از خبرنگارانی که دلسوزانه به مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور می‌پردازند، از رسانه‌های محترم انتظار دارد در تنظیم گزارش‌های مشابه، نهایت مداقه و اطمینان از جنبه‌های فنی و عملیاتی موضوع را مد نظر قرار دهند.