برخی شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات کافی در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی‌دهند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از چابک آنلاین، سیدعلی محمودی گفت: شرکت های بیمه ای و ارکان صلاحیت دار آنها، عموما به موقع اطلاعات کافی و معتبر در رابطه با صورت های مالی خود، در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی دهند و سهام شرکت های بیمه ای که در این مورد به موقع عمل می کنند بهتر خرید و فروش می شود.
 
او، علت عدم تمایل به خرید سهام صنعت بیمه را، عدم شناخت مردم از صنعت بیمه در بورس دانست و خاطر نشان کرد: "اطلاعات معتبر و کافی از جانب برخی از شرکت های بیمه ای در اختیار مردم قرار نمی گیرد.".
 
مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس ابزار ، عنوان کرد: شرکت های بیمه ای موظف به ارائه این گزارشات هستند و اگر به موقع گزارش دهند و صورت های مالی آنها شفاف باشد، قطعا مردم از خرید سهام این صنعت استقبال می کنند.
 
محمودی ، گفت: نظارت مداوم بازرسین قانونی وگزارشات به موقع در نیمه و پایان هر سال راهی برای شناخت و اطمینان بهتر سرمایه گذاران به این بخش است.
 
او تاکید کرد: ارائه تحلیل از زبان یک تحلیلگر مستقل در رابطه با برخی از شرکت های بیمه ای و یا کل صنعت بیمه کشورمی تواند در شناخت بهتر مردم در این زمینه موثر باشد