ابزارهای مالی متنوع می شوند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در همین رابطه سنا در گفتگو با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از جزییات این برنامه ها پرسید و دبیر شورایعالی بورس در این خصوص عنوان کرد: آقای دکتر دژپسند از تخصص اقتصادی بالایی برخوردار است. ایشان در موقعیت ها و سمت های اجرایی تخصصی مختلفی حضور داشته و با اقتصاد ایران به طور کامل آشنا هستند.
 
سخنگوی سازمان بورس، استقلال رای، تخصص بالا، صداقت و سلامت را از جمله ویژگی های وزیر پیشنهادی اقتصاد دانست و گفت: حوزه هایی که از سوی آقای دکتر دژپسند به عنوان سیاست های جدید بازار سرمایه اعلام شده همه بخش های بازار سرمایه را پوشش می دهد. اهم سیاست های اعلامی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، مربوط به توسعه ابزارهای مالی جدید اسلامی، با تکیه بر تعریف ابزارهای مشتقه بر روی ابزارهای مالی پایه اسلامی مانند اوراق مرابحه، اوراق مشارکت و غیره است.
 
دکتر محمدی ادامه داد: به کارگیری ابزار فروش استقراضی برای افزایش ثبات بازار سرمایه، افزایش شفافیت و بهبود گزارشگری مالی با تکیه بر  IFRS، حمایت از سهام داران خرد، ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری، بهبود نقدشوندگی، تلاش برای بین المللی شدن بازار سرمایه، افزایش فعالیت بورس های کالایی، تقویت نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه ها، افزایش تعدد و‌ تنوع نهادهای مالی، ارتقای زیرساخت های سخت افزاری و‌ نرم افزاری بازار سرمایه از دیگر برنامه هایی است که در دستورکار قرار گرفته است.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است: همگی این سیاست ها نشاندهنده آشنایی عمیق ایشان با بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه است. همچنین اعتقاد وی را به ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور نشان می دهد.
 
دکتر محمدی ابراز داشت: با توجه به این سیاست ها حضور ایشان در وزارت اقتصاد به تقویت، افزایش کارایی و توسعه فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه کمک شایانی خواهد کرد. البته حضور ایشان در حوزه های برنامه ریزی کلان، در حوزه بازار پول و تدوین قوانین و مقررات پایه مانند قوانین بودجه، قوانین تجارت و امثالهم نشاندهنده میزان اشراف وی به حوزه های مختلف اقتصادی است که در اداره ابروزارتخانه ای مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی، این تخصص ها و تجارب بسیار ارزشمند است.
 
دبیرشورایعالی بورس در پایان خاطرنشان کرد: روحیه علمی و قاطعیت آقای دکتر دژپسند در تصمیم گیری؛ می تواند در برون رفت از چالش ها و‌ حل مشکلات اقتصادی کشور بسیار مفید باشد