کاهش ۱۰ درصدی شعب بانک ملی در تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،محمد نور آزادی در حاشیه نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها در پاسخ به این سوال که چه تعداد از شعب بانک ملی در تهران کاهش یافته است، گفت: در یک سال گذشته ۵۶ شعبه بانک ملی در استان تهران با هم ادغام شده اند.
 
وی با اشاره به محدودیت منابع انسانی، اظهار داشت: بانک ملی در استان تهران حدود ۶۰۰ شعبه داشت که در حدود ۱۰ درصد آن را کاهش داده ایم. آزادی ادامه داد: بانک ملی جزو رتبه های نخست بانک ها در زمینه کاهش تعداد شعب است که از سوی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بر آن تاکید شده است.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته محیط در زمینه شعب متفاوت است و در جایی که جذب سرمایه داشته باشیم، راهی به جز افتتاح شعبه نیست؛ با این حال باید راهی را پیدا کنیم تا همزمان با کاهش شعب، بتوانیم ارائه خدمات و جذب سرمایه و منابع پولی را نیز داشته باشیم.
 
مدیر امور شعب تهران بانک ملی همچنین درباره برگزاری نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها اظهار داشت: این همایش ها برای رسیدن به یک وحدت نظر برگزار می شود و حسابرسی داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
وی با بیان اینکه واحد حسابرسی بانک ها به طور معمول براساس قوانین، مقررات و اصول کلی حسابرسی عمل می کنند، افزود: البته حسابرسی در بانک های تجاری، تخصصی و بانک های خصوصی تاحدودی با هم متفاوت هستند زیرا شرایط حاکم بر  آنها با هم متفاوت است.
 
آزادی با بیان اینکه حسابرسی داخلی با نگاه بانک مرکزی و براساس چارچوبی که دارد، می توانند شفافیت را محقق کند، اظهار داشت: لازمه این موضوع آن است که بانک های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی بتوانند به یک وحدت نظر در این زمینه دست یابند؛ البته من خوش بین هستم که با چارچوب طراحی شده بانک مرکزی به این مهم دست پیدا کنیم.