افزایش سرمایه ۳۶ شرکت تایید شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) صدور این مجوزها در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه طی شش ماهه سال ۹۷ نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است.
 
مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی این مدت معادل ۸۷ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۴۴ هزار ریال است. بر اساس این گزارش، نگاهی به مجوزهای صادره نشان می دهد، ۳۲ درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها تامین شده است.
 
بر این اساس  ۱۵ مورد اوراق اجاره، اوراق مشارکت، اوراق سلف موازی استاندارد و اوراق مرابحه نیز پذیره نویسی شده که مبلغ آن به ۳۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال می رسد. افزون بر این، از این تعداد ۷ مورد مربوط به  اوراق سلف موازی استاندارد، یک مورد اوراق مشارکت، ۶ مورد اوراق اجاره و یک مورد اوراق مرابحه بوده است.
 
همچنین استارت معاملات در بخش معاملات ثانویه انواع اوراق بدهی با تعداد ۹ اسناد خزانه اسلامی به مبلغ ۱۳۵  میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۴۶۶ ریال بوده است. لازم به ذکر است، این اسناد خزانه اسلامی فاقد نرخ اسمی و ناشر و بانی این اوراق، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت است.