پیش بینی کامرز بانک از روند قیمت طلا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از کیتکو نیوز ، کامرز بانک آلمان در تازه ترین چشم انداز بازار فلزات گرانبهای خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1300 دلار خواهد رسید.
بر اساس این گزارش تحلیلگران کامرز بانک بر این باورند که افت قیمت طلا در شرایط کنونی چندان توجیه پذیر نیست و این روند نزولی به زودی متوقف خواهد شد.
نیروهای ساختاری بازار در شرایط فعلی نمی تواند روند نزولی قیمت طلا را توجیه کند. تحلیلگران کامرز بانک اعلام کردند: هیچ دلیل ساختاری منطقی و واقعی برای کاهش قیمت طلا وجود ندارد. این در شرایطی است که ریسک های متعددی علیه بازارهای مالی و اقتصاد جهانی وجود دارد.
این گزارش افزود: خطر ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین می تواند اقتصاد جهان را به شدت تهدید کند. این عوامل می تواند موجب رشد فزاینده تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.
به نوشته طلا،از سوی دیگر رشد قیمت جهانی نفت می تواند موجب افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد بین المللی شود و این مساله تقاضا برای طلا را افزایش خواهد داد.
به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.