تشدید تنش‌های تجاری قیمت جهانی طلا را افزایش داد
به گزارش رویترز انگلیس، برخی معامله گران با توجه به افزایش ریسک بازار در نتیجه تشدید تنش تجاری میان واشنگتن و پکن، از کاهش در خور توجه قیمت در جمعه گذشته استفاده و طلا خریداری کردند.
به گزارش ایستانیوز به نقل از ایرنا، مطابق گزارش های منتشره، آمریکا قصد دارد دور جدیدی از اعمال تعرفه بر واردات کالاهای چینی را آغاز کند. 
قیمت طلا تحویل فوری طلا در بازار لندن در ساعت 03:54 بامداد امروز با 0.2 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به یک هزار و 195 دلار و 27 سنت در هر اونس رسید.
فلز زرد جمعه گذشته با 0.6 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن، برای سومین هفته متوالی افت قیمت را تجربه کرد. 
طلا همچنین در بازار نایمکس آمریکا به بهای یک هزار و 199 دلار و 80 سنت در هر اونس معامله شد که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته تغییر چندانی نداشت. 
به گفته یک مقام ارشد دولتی، احتمال می رود «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز تعرفه های جدید وارداتی برای حدود 200 میلیارد دلار کالای چینی را اعلام کند.
«جی مینگ» تحلیلگر ارشد شرکت چینی «شاندونگ گلد» به رویترز گفت: رفتار قیمت ها نشان می دهد، تاثیر خبرهای جدید در مورد تعرفه ها بر بهای طلا تا حدودی رو به کاهش است و اکنون فرصت مناسبی برای خرید طلاست.
قیمت طلا از ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) که ترامپ اعلام کرد بر واردات آلومینیوم و فولاد تعرفه وضع می کند، 12.6 درصد کاهش یافته است.