شرط بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به بسازبفروش ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، برنامه‌ای که این بانک برای هوشمندسازی پرداخت تسهیلات ساخت دارد به این صورت است که تا سال ۱۴۰۰سازندگان غیرحرفه‌ای به طور کلی از چرخه پرداخت تسهیلات حذف شود.
 وی ادامه داد: سازندگان غیرحرفه‌ای آنهایی هستند که خودشان واحد مسکونی دارند و می‌خواهند آن واحد را تخریب و نوسازی کنند. در حال حاضر به این افراد تسهیلات ساخت داده می‌شود. اما در آینده اگر دارندگان این نوع واحدها، نوسازی منازل خود را با همکاری انبوه ساز یا سازنده حرفه‌ای انجام دهد، به او تسهیلات ساخت تعلق می‌گیرد در غیر این صورت باید با منابع خودش آن را بسازد.
رحیمی‌انارکی گفت: در مناطق توریستی می‌بینیم که پزشکان در حال ساخت برج یا طلافروشان در حال ساخت «مال» (مجتمع تجاری) هستند در حالی که این کار در تخصص آنها نیست.
بساز و بفروش‌ها هم در صورتی که پروانه انبوه سازی یا گواهی صلاحیت حرفه‌ای از مراجع ذی ربط داشته باشند، مشکلی ندارند در غیر این صورت ما پرداخت تسهیلات به آنها را نخواهیم داشت.
رحیمی‌انارکی ادامه داد: در تمام دنیا یک واحد مسکونی برای زمانی حدودا ۱۰۰ساله احداث می‌شود. این کارها ضد توسعه‌ای هستند که در کشور ما در ابعاد وسیع در حال رخ دادن است.