حمایت از افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سید رحمت‌اله اکرمی‌در مجمع عمومی‌عادی سالیانه این بانک با اعلام تشکر اعضای مجمع از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان افزود: بانک توسعه صادرات ایران از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌است که خدمات ارزنده‌ای را در جهت حمایت و تأمین مالی صادرات غیرنفتی کشور به صادرکنندگان ارایه می‌دهد.
اکرمی‌با بیان اینکه موضوع توسعه صادرات غیرنفتی ایران در شرایط فعلی کشور از ویژگی‌ خاصی برخوردار است، افزود: در این شرایط نقش و اهمیت بانک توسعه صادرات ایران در تحقق اهداف کلان کشور و اعتلای صادرات بیش از گذشته است. سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تحریم‌های جدید استکبار علیه نظام بانکی کشور گفت: برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه جدید آمریکا علیه کشورمان باید از راهکارهای جدید استفاده کرد که انتظار می‌رود بانک توسعه صادرات ایران در تدوین و بکارگیری راهکارهای ویژه اقدام جدی داشته باشد.
اکرمی‌ادامه داد: صادرات غیرنفتی در حال حاضر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و بانک توسعه صادرات باید از این فرصت برای خدمت‌رسانی مؤثر به صادرکنندگان و توسعه صادرات غیرنفتی استفاده کند. سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی بر لزوم برقراری حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری کشور تأکید کرد و گفت: برقراری و استقرار حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری، کارآمدی نهادهای مالی را به همراه خواهد داشت.